3 januari 2011

För ett tag sen hade jag ett inlägg med davosgröt. Idag testade jag det igen, men den här gången hade jag även i hallon. Det blev lite syrligt och jättegott! På kommentarerna till den förra inlägget om davosgröt, verkade det inte som att det var så många som hade ätit det nån gång.
Har ni hunnit testa det nu kanske? Vad tyckte ni?


Naturell davosgröt


Davosgröt med smak av hallon

Ingredienser till 1 portion Davosgröt
1 dl gryn
(Jag använde fiberhavregryn, kruskakli, müsli, krossade linfrön och hela linfrön)
1 dl naturell yoghurt
1 dl vaniljyoghurt
0,5-1 dl hallon
Eventuellt lite flytande honung

Gör så här
Kvällen innan frukosten: Rör samman gryn, yoghurt och hallon. Blanda om noga. Låt stå i kylen under natten.


Kommentarer
Postat av: Sofie / Mumsfillibaba

LÅter gott!! Kanske borde variera den vanliga gröten någon dag. Har du mjölk på eller äter du den som den är?!

2011-01-03 @ 16:48:53
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Elina/Filibabba

Sofie - Nej, jag har inte mjölk i.

2011-01-03 @ 18:48:06
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Linn

Ja, jag gjorde iordning min igår =)

Använde 2 dl "Yoggi mini blåbär" istället för naturell och vaniljyogurt. Ska bli intressant att smaka när jag kommer tillbaka från min powerwalk! :) Tror nog det är supergott. Är inte så värst kräsen och när det kommer till frukost så blandar jag och mixar hur mycket som helst. Frukost är heligt för mig ;)

2011-01-04 @ 06:55:03
Postat av: Jenny

Jag brukar äta havregryn i youghurt. Älskar konsistensen när havregrynen svällt efter en liten stund. Det måste ju vara lite som davosgröt eller?

2011-01-04 @ 13:47:51
URL: http://jennyam.blogg.se/
Postat av: Jessi

Oj detta var något nytt! Men de lät himla gott, jag som älskar vanlig havregrynsgröt! Måste testas! :)

2011-01-05 @ 21:28:51
URL: http://jessiklein.blogg.se/
Postat av: cornelia

Jag testade i morse för jag var så himla nyfiken över hur det skulle smaka. Jag hade naturell davosgröt och blåbär och hallon som tillbehör. Jag tycker det var helt okej, det var väldigt snabblagad frukost. Perfekt när man har bråttom. Dock var det inte så gott att jag kommer göra det varje dag. En aning torrt, var tvungen att klunka i mig kaffe mellan varven, haha.

Tack för tipset i alla fall! :)

2011-01-06 @ 09:07:10
Postat av: Angelica

Hej!

Vad roligt att jag hittade din blogg. Jag ska börja studera på Dietistprogrammet i Uppsala nu i januari.

Jag tänkte höra med dig om du har tips på bl. a. bostad till mig? Kanske vet du någon som har ett rum ledigt, eller en soffa som jag kan sova på den första tiden?

Tusen tack på förhand!

Ha det underbart!

//Angelica

2011-01-06 @ 17:23:56
Postat av: Daniela

Du har mycket och intressanta recept, jag undrar om jag får låna lite recept då och då, lägga ut på min blogg. Hänvisar självklart till din blogg vid de tillfällen jag lånar dina recept :) Mvh Daniela

2011-01-15 @ 17:53:26
URL: http://sweeetnos.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback