Grönsaker

Grönsaker
Som jag har berättat i tidigare inlägg så sommarjobbar jag nu och tar med mig matlåda till jobbet varje dag. Jag kompleterar alltid matlådan med en grönsakslåda. Gör måltiden nyttigare, godare och roligare! Detta var dagens låda:

- Broccoli
- Blomkål
- Purjolök
- Röd paprika
- Gul lök


Det här  visste du inte om purjolök:

"Purjo är en förvrängning av latinets porrum, som i sin tur antas ha sitt ursprung i något annat okänt språk i Medelhavsområdet. Det latinska porrum betecknar egentligen 'gräslök', men själva växten purjolök är känd redan från det gamla Egypten och nämns också i Bibeln."
- DN:s språkvårdare Catharina Grünbaum


Kommentarer
Postat av: Anonym

äter du aldrig godis? :P

2010-04-08 @ 21:07:32
URL: http://allisonlaura.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback