Fil- och yoghurtrecension Del 1

Det finns otroligt många fil- och yoghurtsorter på marknaden idag och det känns som att det bara kommer fler och fler! Jag tänkte starta en serie där jag testar massa olika fil- och yoghurtsorter och sätter betyg på dem.

◊ ◊ ◊

Jag har testat: Filmjölk med smak av banan och lime. Fetthalt 2,7%. Tillverkare: Arla.

Smak: Banan och lime låter som en minst sagt märklig kombination att smaksätta en fil med. Jag ville se hur den smakade, mest för att det var en så otippad kombo. Filen hade en tydlig smak av banan! Jag hade däremot inte gissat att den andra smaken var lime, om jag inte visste om det. Man kände dock att det inte bara var banansmak på filen; den var liksom lite syrlig. Filen smakade faktiskt ganska gott och helhetsbetyget när det gäller smaken blir 6/10.

Konsistens: Filen var ganska lös och rinnig, trots att fetthalten ligger på 2,7%. Betyget här blir 3/10.

Förpackning: Jag gillar att förpackningen har skruvkork - det är mer hygieniskt och lättare att öppna. Man kan även enkelt läsa näringsinnehållet på filen, vilket är positivt. Själva utseendet på förpackningen är dock ganska tråkigt! Helhetsbetyget på förpackningen blir 7/10.


Helhetsbetyg på filmjölk med smak av banan och lime: 5/10.



Kommentarer
Postat av: sofi

Testa "Perle de lait" (tror det stavas så). Vad jag vet har de kokosyoghurt och citronyoghurt, och dessa två är så goda att man aldrig vill äta nåt annat igen. Smaklökarna dansar! :D Vet du om det finns fler smaker? :)

2012-05-19 @ 18:39:40
Postat av: Anonym

kul testserie, ser fram emot den!

2012-05-20 @ 19:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback