Fil- och Yoghurtrecension Del 3

Jag har testat: Vaniljyoghurt med smak av blåbär. Fetthalt 2,1%.
Tillverkare: Valio.

Smak
: Vissa fil- och yoghurtsorter är det nästan omöjliga att känna den egentliga smaken på. Ofta "vet" man vad den smakar, bara för att man ser det på förpackningen. Detta gäller dock inte för Valios vaniljyoghurt med smak av blåbär - den smakar verkligen blåbär! Dessutom innehåller den små bitar av blåbär, vilket förhöjer blåbärssmaken ytterligare. Vaniljen gör att yoghurten inte blir så sur, vilket är positivt. Helhetsbetyget när det gäller smaken blir 9/10.

Konsistens: Mycket krämig! Betyget här blir 9/10.

Sammanfattning: En mycket god och krämig yoghurt, som garanterat går hem hos er som gillar blåbär!


Kommentarer
Postat av: Pet

Hej

Jag har också testat en del yoghurt- och filsorter. Jag undrar; hur ställer du dig till allt det tillsatta sockret? Själv börjar jag bli riktigt irriterad över att de stoppar i så mycket rent socker så fort de skriver "med smak av __bär" på förpackningen. Det stör mig att det finns mer socker i "bärberedningen" än vad det finns av den faktiska smaksättningen...



What's your take? =)

2012-06-04 @ 10:50:11
URL: http://healthypetra.blogspot.com
Postat av: sofie mumsfillibaba

Gillar valios yoghurt och köper den oftast. Krämig och smakar något.

2012-06-07 @ 12:02:19
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Minna

hej din blogg är bra!

2012-06-08 @ 20:31:25
URL: http://teenagehead.shapemeup.se/
Postat av: Paulina

Hej! Varför uppdaterar du inte bloggen lika mycket längre? Älskar verkligen din blogg och har följt den hur länge som helst! Önskar att du lägger in 2-4 inlägg om dagen! Skulle varit hur bra som helst. Kram

2012-06-08 @ 20:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback