Havre Flakes

Axa har kommit med nyheten Havre Flakes! Jag och min sambo Jonas har provsmakat och vi gav den ett mycket högt betyg! Havre Flakesen hade en fin konsistens - de var lagom krispiga och knapriga. De passar utmärkt att ha i yoghurten och så smakar de mycket gott också! Man kan knappast tro att havre inntehåller speciellt mycket vitaminer och mineraler, eftersom havreflingan är så beige och trist till utseendet. Men faktum är att havre är fullproppat med nyttigheter som mineraler, vitaminer, betaglukaner och fibrer.
Jag passade på att göra en jämförelse mellan
Havre Flakes och Kellog's Frostis-flingor:
.
.
Kcal per 100 gram
Havre Flakes: 400 kcal
Kellog's Frosties: 369 kcal
.
Protein
Havre Flakes: 12 gram
Kellog's Frosties: 6 gram
.
Fett
Havre Flakes: 6 gram
Kellog's Frosties: 0,6 gram
.
Kolhydrater
Havre Flakes: 68 gram, varav sockerarter 12 gram
Kellog's Frosties: 85 gram, varav sockerarter 25 gram
.
Fibrer
Havre Flakes: 9 gram
Kellog's Frosties: 2,5 gram
.
.

Kommentarer
Postat av: Tess

Mm så sugen på att testa de! :))

2012-02-26 @ 18:16:19
URL: http://Http://Theresiast.blogg.se
Postat av: Carina

Kul! Har tänkt testa dessa! Hur ligger de i pris jmf med tex Kellogs Allbran?

2012-02-27 @ 16:22:32
Postat av: C

De smakar väldigt mycket industriell produkt, tycker jag, vilket det ju också är. Och det är en hel del salt i såna här produkter vilket är synd.

2012-02-28 @ 19:47:36
URL: http://chezchrista.blogspot.com
Postat av: Therése

Frostis var superlänge sedan jag åt. Kul jämförelse men inte särskild relevant. Hur står det sig mot vanliga flingor?



2012-03-13 @ 16:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback