Äppelsallad á la Sara



Jag älskar att flera av mina vänner tycker att det är lika kul som jag med mat, matlagning, näringslära osv. För oss är det helt naturligt att lusläsa ingrediensförteckningar, diskutera olika livsmedel och smakkombinationer i tid och otid och jämföra olika produkter in i minsta detalj, bara för att det är så himla kul! Eller gå runt på Ica Maxi i över en timme och gå därifrån med bara nån enstaka produkt, eftersom man mest åkte dit för att "kolla runt" bland alla produkter. Att ha matlagningsintresserade vänner gör också att man blir bjuden på mycket gott, vilket också är kul! Äppelsalladen på bilden är gjord av min kollega Sara, som skriver bloggen Livet i Fokus. Vi åt den på vårat veckomöte förra veckan, och det kan ha varit den godaste fruktsallad jag nånsin ätit. Receptet hittar ni på hennes blogg.

En annan blogg som jag vill tipsa om är Matresan, som skrivs av min vän Helena. Hennes blogg fyllde 3 år för några dagar sen. Om man går in och lämnar en kommentar på hennes "födelsedagsinlägg" kan man bland annat vinna choklad från Kroatien!


Kommentarer
Postat av: Emelie

visst är det kul att strosa runt och kika på allt som finns i matväg? Tycker det är otroligt spännande!

2011-10-18 @ 07:20:06
URL: http://emelieida.spotlife.se
Postat av: Helena Ljunggren

Tänk att något så enkelt kan vara så gott! äppelsallad måste jag prova, helt klart!



Att strosa i matbutiker är något som jag mer än gärna gör. :)

2011-10-18 @ 12:51:34
URL: http://www.helenaljunggren.com/
Postat av: Tjej från Tornedalen

Hej! Jag är en tjej som går första året på gymansiet. Jag tycker om att träna men vet inte riktigt hur mycket jag ska träna. Om jag hade fått bestämma hade jag tränat varje dag men min mamma tycker att det är för mycket? Så vad är rimligt att träna under en vecka utöver skolidrotten som är 2ggr/vecka?

2011-10-19 @ 16:31:56
Postat av: Sara

Vad roligt med en sallad med mitt namn, måste prova det någon gång. Jag kan också tycka om att gå och filosofera när jag handlar ;)

Kramar

2011-10-19 @ 17:17:46
URL: http://resanmotsundvikt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback