Vinn en årsförbrukning av...

Nu är det dags för tävling och den här gången kan man vinna en årsförbrukning av juice från Tropicana! Hur gör man då för att vara med och delta? Det är enkelt! I en kommentar till detta inlägg skriver du ditt allra bästa tips på frukost. Bland de som deltar väljer jag ut en favorit som blir vinnare! Glöm inte att skriva din mailadress.

Tävlingen pågår till och med måndagen den 16 maj kl 20:00.


Lycka till!

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD. VINNAREN PRESENTERAS INOM KORT.


 


Bilder från www.tropicana.nu


Kommentarer
Postat av: M

Hur ska man kunna välja sitt bästa? Frukost är alltid gott oavsett vad man äter...Men jag väljer att framföra en specialare då :) Koka upp mannagrynsgröt och servera med lite keso, frukt och kanel (ha gärna på egengjord müsli också!) Varför inte äta gröten med ett glas juice till?

2011-05-12 @ 08:10:07
URL: http://promotionera.blogg.se/
Postat av: Emma

Min favoritfrukost är absolut följande: 1 liten burk naturell keso, toppat med en blandning av Pauluns Dinkelflingor med kanel, hela linfrön, pumpakärnor (eller melonkärnor), solrosfrön, lite vetegroddar, torkade tranbär samt klippta torkade aprikoser. Till det två kokta ägg och ett stort glas havredryck (här lyxar jag på helgerna till det med ett glas Tropicana, den bästa juicen!)

På detta håller jag mig mätt länge! Nästan för länge. Åh, fast än jag just ätit frukost så vill jag äta det igen! :}

2011-05-12 @ 08:35:26
Postat av: Jossan

Hotellfrukost med allt vad det innebär! :)

2011-05-12 @ 08:42:23
Postat av: Martina

Min favoritfrukost innehåller ägg. En macka med skivat ägg och skivad avocado + en kopp kaffe och ett stort glas juice, gärna någon tropisk mix.

2011-05-12 @ 08:43:08
URL: http://www.matochodla.blogspot.com
Postat av: johanna

Min vardagsfrukost är bra, inte jätterolig, men mättande. Det är soygurt med minst 3 olika sorters flingor blandade + färska bär (alternativt banan) + Ett stoooort glas äppeljuice :)

2011-05-12 @ 09:20:11
URL: http://viciousme-hogge.blogspot.com
Postat av: Linnea

Det här äter jag nästan varje dag. Väldigt enkelt att plocka fram eftersom allt går att förbereda innan!

Yoghurt (gärna grekisk om du vill lyxa till det) med hemmegjord müsli! Jag brukar också ha i lite bär eller fruktbitar i yoghurten.



Müslin: Blanda 5 dl havregryn, 5 dl råggryn, 2 dl havrekli, 1 dl linfrön, 1 dl hasselnötter,1 dl solroskärnor, ev cornflakes.Ringla över 3 msk honung 2 dl vatten och 2 msk flytande margarin. Rosta i ugnen och blanda med valfri torkad frukt.



Till yoghurten brukar jag äta en grov smörgås med cashewnötssmör och ev.ost. Toppa smörgåsen med massa grönsaker med olika färger, såsom paprika, gurka, groddar, tomat.



Cashewnötssmör:

Mixa 200g naturella cashewnötter med ca 2 msk olivolja till en smörliknande massa som nästan skummar.



Sen dricker jag gärna ett glas apelsinjuice och en kopp kaffe med kardemummasmak till:)

2011-05-12 @ 09:31:57
Postat av: Tess

Det finns inget godare än nygräddat bröd till frukost. Svårt att hinna med att baka detta på morgonen tänker många, men nej, det behöver det inte alls vara.

Hemligheten är att baka kalljästa frallor. Det tar några minuter på kvällen att rulla ihop dessa, sedan står de i kylen över natten. På morgonen sedan är det bara att skjussa in dem i ugnen, och vips, nygräddat som både smakar och doftar ljuvligt!!

2011-05-12 @ 10:04:49
Postat av: Helena

Mitt bästa frukosttips:



1 kopp kaffe med havrevaniljdryck

1 glas ananasjuice

En tallrik med fil, hallon, tärnat äpple, russin, fruktmusli samt krossade pepparkakor på toppen.

Och sedan en hembakad bagel med philadelphiaost och fikonmarmelad. Mums!

2011-05-12 @ 10:37:16
URL: http://matresan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Min favoritfrukost innehåller: färskpressad grapefrukt, en skål med lättkesella som jag smaksatt med en mosad banan, toppar det med krossade linfrön, gojibär & frusna blåbär. Dricker en kopp kaffe & äter en rågmacka med spenatblad,tomat & ett ägg på toppen. Otroligt mättande lördagsfrukost i min smak :)

2011-05-12 @ 10:50:31
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: Jens

Min favoritfrukost är ett kokt ägg, en portion gröt på havregryn eller havrekli, en smörgås med leverpastej och en stor mugg kaffe med mjölk!

2011-05-12 @ 11:29:57
Postat av: Ann

Aptiten är aldrig så viktig som på frukosten!

En promenad eller joggingrunda följd av fruktsallad med lite fil och naturell musli på toppen. Nybakade scones och någon smarrig juice med massor av fruktkött.

(OBS, det går lika bra att äta till kvällsmat. Och till lunch. Någon gång om dagen bör man nog dock ha något annat på menyn=))

2011-05-12 @ 11:54:16
Postat av: Malin

Det här är min favoritfrukost större delen av året:

http://getiton.blogg.se/2010/january/hur-gor-du-din-grot.html

2011-05-12 @ 12:34:08
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Emelie

Min favoritfrukost är en matig smörstekt omelett med salami/skinka, ost, tomathack och gullök. En stor kopp passionsfrukts te, några knaperstekta baconskivor samt lite färsk frukt som ananas och melon! Frukostbuffeerna i Asien gjorde mig besatt! Gott, nyttigt och man står sig LÄNGE utan att känna sug efter massa annat! :-)

2011-05-12 @ 14:30:02
URL: http://Emelieida.spotlife.se
Postat av: Patricia

Åhh, jag älskar att äta frukost, helt klart dagens bästa måltid! Just nu äter jag detta till frukost: En lagom stor talltrik naturell yoghurt som toppas med lite skivad färsk frukt som banan och kiwi, lite färgglada bär och strösslas med lite flingor och kanel. Till det äter jag en knäckemacka med antingen makrill på en bädd av keso eller ett hårdkokt ägg med avokado och örtsalt på. Jag dricker antingen en kopp kaffe eller en kopp te, juice lyxar jag till det med på helgerna.

2011-05-12 @ 14:56:27
URL: http://pabus.blogg.se/
Postat av: Stina

Min favoritfrukost är min alldeles egna "röra" Jag äter den varje morgon, precis likadant. Skivar en banan i trekanter i en skål, häller i rågflingor, havregryn, lite fruktmusli, valnötter, rostade hasselnötter, sojamjöl, vetegroddar, en massa kanel och sen häller jag havremjölk över allt :) Sedan ett glas juice och eventuellt en macka till. Sååååå gott varje dag och jag kommer nog aldrig att tröttna!

2011-05-12 @ 15:52:17
Postat av: Karin

Min favoritfrukost är en smoothie med blåbär eller "sommarbär" (2 dl vaniljyoghurt, en halv banan och en näve bär, färska eller frysta) samt en macka (gärna rågbröd) med antingen keso, tomat och avokado eller med skinka och ett stektägg gärna med hel äggula. Det här blir jag kalasmätt på och står mig bra över dagen. Med ett glas juice till det blir pricken över i ;)

2011-05-12 @ 15:59:23
URL: http://lagalleta.blogg.se/
Postat av: Frida Andersson

Mornar man har tid är mitt tips att göra hemmagjorda scones och servera med prästost, marmelad och även sylt för den sötsugne. För att inte bli hungrig allt för snart kan man göra scones lite grövre med rågmjöl och solroskärnor. Till detta en skål mild vaniljyohurt mixad med hallon och sedan hemmagjord musli med torkade aprikoser, russin, torkade bananer, pumpakärnor etc.

2011-05-12 @ 17:29:59
URL: http://fridaiparis.blogg.se/
Postat av: Malin

OJ vad ska jag föreslå?? Frukost är det bästa på hela dagen i princip. En perfekt, bra och nyttig frukost för mig är; fibrehavregryn (1dl) micron, där efter blandar du i lite av varje av: gojibär, solrosfrö, pumpafrö, linfrö, psylliumfrö, hasselnötter, mandlar. Låt stå och svalna. Självklart kan du blanda i vad du vill för god saker sen brukar jag tärna ett äpple på, ha kanel och sojamjölk mums :) Sen till det tar jag en äggmacka, i mitt fall frökusar men sjävklart vilket bröd du anser vara gott och nyttigt. Och till det dricker jag vatten. Sen är jag redo att möta världen!!!

2011-05-12 @ 17:55:33
Postat av: Anna

Jag älskar den här frukosten, som dessutom är riktigt nyttig! Rågflingegröt med linfrön och torkade aprikoser, toppat med kanel och kiwibitar plus lite mjölk. Till det en nyttig brödskiva (det nyckelhålsmärkta bröden ÄR goda!) med ett par skivor ost. Och dessutom ett stort glas vatten och en stor kopp kaffe eller te! Och på helgen ett glas juice med såklart! :D

SUPERGOTT!

2011-05-12 @ 18:31:19
URL: http://20istorstan.blogspot.com/
Postat av: Linda

Mitt tips för att få in grönsaker till frukosten är att skiva upp de grönsaker man kan tänka sig att ha på mackan, kvällen innan. På morgnarna är det lätt att låta bli om man är trött eller har tidsbrist. På så sätt är det lika enkelt att lägga grönsaker på mackan som en skiva skinka. Annars är den bästa frukosten den som blir äten. =)

2011-05-12 @ 18:38:53
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/
Postat av: sofia

Bästa frukosten är efter en sovmorgon gå ut på en morgonpromenad och på vägen köpa med sig yoghurt, juice, blandade nötter och frön frukt och bär eller vad man är sugen på. När man kommer hem skivas frukten och våffelsmeten vispas medans bästa vännerna anländer. När allt är framplockat och klart är det bara att slå sig ner ladda våffeljärnet och sen njuta!

2011-05-12 @ 19:02:00
Postat av: Minna

Hembakade morotsfrallor, alpro soya vanilj med färska bär och banan samt ett glas av favoritjuicen.

2011-05-12 @ 19:11:58
Postat av: Hanna

Visst, jag skulle aldrig klara mig utan en hemmagjord müsliblandnig, rågbrödet från vårt lokala bageri eller leverpastej. Inte heller skulle jag vilja avstå från en frukost med sju sorters pålägg, perfekta femminutersägg eller blåbärssoppa. Men det finns en sak som slå varenda drömstart på dagen i världen.



Årets första skål med handplockade, svenska jordgubbar badandes i iskall mjölk. Det är det bästa jag vet.

2011-05-12 @ 19:26:24
URL: http://hannawessman.blogg.se/
Postat av: ebba

Jag håller med alla, frukosten är godast på hela dagen! Jag älskar havregrynsgröt i alla dess former, vanlig, med linfrön, kli, nötter,frukt etc. Men om man tröttnat på gröt och vill ha något som känns lite mer lagat så prova att stek gröten. Koka 1 portion havregrynsgröt. Det går bra att göra kvällen före, eller varför inte göra 2 port när du äter gröt ena dagen och spara hälften tills nästa dag. Häll lite margarin i en stekpanna och lägg i gröten. Platta ut den och låt den steka ett par minuter på varje sida till den fått lagom färg enligt dig. Servera med sylt/ bär/ keso eller vad du nu gillar, gillar man gröt så lovar jag att du gillar det här. // ebba

2011-05-12 @ 20:09:28
Postat av: johanna

Finns ju så mycket gott men jag tar det här tipset jag fick av fia då som jag iofs inte ätit som just frukost men det är jääävligt gott!

Hacka ett äpple i småbitar och krydda med kanel, stek i några centimeter kokosolja. Häll i naturella nötter och låt det dra ett tag. Servera med keso eller kvarg :)

2011-05-12 @ 20:12:53
Postat av: Lisa

Min favvo frukost är:

• fruktsallad: äpple, banan, blåbär och vindruvor och solrosfrön ( eller den frukt man helst föredrar) toppad med...

• kesella och yoghurt blandad med juice. Jag brukar använda mig av just tropicana grape. För att få lite syrlighet blandat med det naturella i yoghurtblandningen.

• och till detta en knäckebrödsmacka med ägg och peppar.



Kan inte bli mumsigare, och dessutom mättande! 5/5 från mig :)

2011-05-12 @ 21:28:48
Postat av: sofie mumsfillibaba

God, mättande och fruktig smoothie. Allt i ett. Komplettera med en smörgås. Naturell yoghurt, avocado, frysta hallon och mango. Ååå, så gott!! Längtar helgfrulle!!

2011-05-12 @ 21:47:34
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Amina

Kunde inte låta bli att vara med i tävlingen och ska därför tipsa om en av mina egna mer speciella favoritfrukostar:



Cookiegröt - mosa en halv banan, blanda det tillsammans med 1 dl havregryn, 1,5-2 msk jordnötssmör, 1 msk solrosfrön, 1 msk linfrö och en skvätt mjölk i en skål. Låt blandningen stå i kylen under natten. Klart att äta tillsammans med den andra babanhalvan och en klick turkisk yoghurt, eller vad man känner för.

Inte mkt kan slå detta!



Kram Amina

2011-05-12 @ 21:59:05
Postat av: YoditW

Min absoluta favorit frukost måste nog vara Äggröra (då jag blandar 2 ägg,strimlad kalkonbröst skinka, lite sojamjölk och lite havsalt och peppar + timjan = jättegott)med hackade tomater och fiberrost bröd.



Ett glas Tropicana juice (eller någon annan juice, så länge den inte kommer från koncentrerad) och en mellanstor kopp jasmine grön té och min dag är räddad!



Kramar/Yodit

2011-05-12 @ 22:11:58
URL: http://www.finest.se/YoditW
Postat av: Roger

Mitt bästa recept på en lyckad frukost är TID! Ingen lyckad frukost kan stressas fram utan skall njutas i minst 1 timme.

2011-05-12 @ 22:12:39
Postat av: Matilda

Bästa frukosten... nykokad fiberhavregrynsgröt, på med lite frysta hallon och en skvett mjölk. Enkelt, men sååå gott! :)

2011-05-12 @ 22:22:51
URL: http://mmatildass.blogg.se/
Postat av: Amanda

A-fil med hemmagjord müsli innehållande bland annat rostade hasselnötter och lite frysta hallon ovanpå är verkligen gott och något jag ofta är sugen på på morgonen. Till det kan man äta en rostad danskt rågbrödsmacka med cheddarost och skivad avokado på :D Avokado är jättegott på rostade mackor...

2011-05-12 @ 22:25:35
Postat av: Hanna

En komplett frukost för mig är gröt gjord på rågflingor och toppad med hallon och kanel. Till det ett kokt ägg med kaviar till och en halv grapefrukt. Men den frukosten står jag mig några timmar framåt och dessutom är den otroligt god.

2011-05-12 @ 22:46:02
Postat av: mari

Min favorit frukost som jag varje kväll brukar längta till är omelett med olika tillsatser till. Det beror alltså på från dag till dag och från humör till humör. Är jag på en riktig topphumör brukar jag göra min omelett färgglad, där brukar jag tillsätta curry med skivade tomater och en smula chili krydda. Annars brukar jag blanda persilja med ägg, en stor favorit hos min familj.



Man kan komma på så många blandningar med ägg. Låt fantasin flöda, brukar jag tänka. Hur man än gör förblir frukosten den godaste måltiden på dagen. Mitt tips är då våga blanda, stek ägg med dadlar, ät ägg med keso. Och tro mig, ni kommer inte att bli besvikna :)

2011-05-13 @ 02:47:31
Postat av: Frida

Jag hade kunnat leva på bara frukost, jag är en äkta frukostmänniska! Min favoritfrukost är en väl utrustad hotellfrukost med frukt och bär som melon och jordgubbar, naturell fil med musli med russin och frön i, färska frallor med salami och paprika, äggröra och lagom kletiga kokta ägg och ett stort glas nypressad juice! Nu äter jag inte allt detta samtidigt men jag älskar att kunna välja :)

2011-05-13 @ 05:49:37
Postat av: Maja

Jag kör en standard på morgonen:



ett löskokt ägg

en macka med föboknäcke gjort på surdeg med smör och storsjö-ost (godaste osten!)

en hallon/blåbärs-smoothie

grönt te



Mums fiibabba!

2011-05-13 @ 06:38:56
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: sandra

min favoritfrukost ser ut så här: man blandar in blåbär i naturell yoghurt så att yoghurten bli blå/lila. Alltså blåbärsyoghurt med saltås dinkelmusli, ett glas tropicana juice och en dansk rågbrödskiva med bajone skinka. Hur gott som helst ! :D

2011-05-13 @ 06:47:59
URL: http://sandrashalsa.blogg.se/
Postat av: Linn

Frukost för mig är den viktigaste måltiden och jag anser att den ska vara mättande, stadig & innehålla allt kroppen behöver:



Havregrynsgröt med ett rått ägg/eller ett kokt brevid.

Servera gröten med nötter, frukt, bär & mjölk.

En fiberrik & grov smörgås med keso & ett lass med grönsaker.



= Fett, protein & kolhydrater + massvis med vitaminer!

2011-05-13 @ 08:42:54
URL: http://halsogladje.blogg.se/
Postat av: Lena

Åh, frukost!! Helt klart dagens bästa mål och jag stiger gärna upp tidigare bara för att hinna njuta av den i lugn och ro tillsammans med morgontidningen. Men hur ska man kunna välja den bästa? Jag har så många goda kombinationer och brukar försöka variera mig och hitta nya favoriter. Något som alltid går hem är i alla fall följande:

* Turkisk yoghurt med skivad banan, blåbär och hallon

* En hembakad grov smörgås med philadelphia, gravad lax och avokado.

* En hembakad grov smörgås med salladsblad, löskokt ägg och majonnäs



Denna frukost ger energi, mättnad och hjälper mig att kicka igång dagen med ett leende på läpparna :)

2011-05-13 @ 08:53:49
Postat av: Em

Nybakt bröd med massor av frön i tillsammans med avokado, tomat och örtsalt. Till de ett glas färskpressad apelsinjuice eller en skål med jordgubbar och te.

2011-05-13 @ 09:04:20
Postat av: emma

Frukost är det bästa! Till vardags blir det ofta filmjölk med dinkelmusli, hallon och ibland kanel. Till det serveras det obligatoriska kokta ägget som inte ska vara för löst och inte för hårt (6 minuter sharp!). En macka med avokado, kalkon och färsk basilika och så ett glas juice på det. Till helgen slinker det ner kesoplättar med antingen sylt eller banan och en klick jordnötssmör. Hemmabakade scones är också en höjdare!

2011-05-13 @ 13:56:56
Postat av: elin

En tallrik fiberberikad havregrynsgröt toppad med pumpakärnor, bär och frukt i olika sorter. Till det ett eget hembakat surdegsbröd (utan e-nummer och onödiga tillsatser) och på denna smal skinka, paprika, tomat, avokado och groddar. Till detta ett glas egenpressad apelsinjuice från min egen apelsinpress.



En mättande, näringsrik och välbalanserad frukost fri från tillsatser, onödigt socker men där jag får i mig de nyttiga ämnen jag behöver. En underbar start på dagen! =)

2011-05-13 @ 15:02:15
Postat av: Emma

Godmorgon blodapelsin sicilien (underbart god!), smoothie, bacon, äggröra, råstekt potatis, scones med bregott havssalt, färsk frukt typ jordgubbar och ananas :)

2011-05-13 @ 15:03:30
Postat av: Ida

Mitt bästa frukosttips är att ta ut sin frukost... i trädgården, på altanen eller balkongen. Då kan man äta nästan vad som helst och det smakar ljuuvligt!



Om jag ska ge exempel på min favoritfrukost så är det en liten skål keso med riktigt med frusna blåbär eller hallon (helst självplockade) lite-lite vaniljsocker på.. till de en skiva av Leilas filmjölkslimpa med ett lager hummus, skrivor av paprika och persilladkrydda, en knäckemacka med mosad avocado, en skiva lax och mungböngroddar... lite citronpeppar på.



Att dricka en god kopp kaffe och en glas juice som piggar upp!



/Ida

2011-05-13 @ 15:51:32
Postat av: Tova

Min favorit frukost är:



Grekisk- eller turkisk yoghurt med lite olika naturella nötter ex: mandel, hassel-, val-, paranötter och pumpakärnort hackade i stora bitar ringla och ringla över lite flytande honung.

+ en smörgås med kyckling eller kalkon i skivor och några avocadoskivor. Till detta ett stort glas juice, supergott!!

2011-05-13 @ 16:40:31
Postat av: Jessica

Mitt allra bästa tips är det enklaste av alla. Jag vill slå ett stort slag för HAVREGRYNSGRÖT :-) Det må låta tråkigt men tillsammans med linfrö, kanel, hemgjort äppelmos och sojamjölk slår det allt!!! Sååå gott! Och billigt! Och nyttigt!! Och snabblagat! TOPPEN!!!

2011-05-13 @ 19:39:53
URL: http://familjensundberg.se/blog
Postat av: Sara Eriksson

Fiberhavgregrynsgröt blandat med keso, finhackat eller rivet äpple, kanel och russin. Toppas med solrosfrön och serveras med mjölk eller havredryck(vilket jag tycker är godare). Bästa starten på dagen som är fullproppat med bra näring.

2011-05-13 @ 20:21:02
Postat av: Caroline

En riktigt god frukost ska avnjutas på balkongen en ledig varm sommardag. En good hallonsmoothie, färskpressad apelsinjuice och nybakat bröd. En varm sommardag ska en tallrik mjölk med banan Kiwi päron och annan god frukt avnjutas. :-)

2011-05-13 @ 21:48:25
Postat av: Kristin

Hej. De härligaste med denna tävling måste nog vara( förutom chansen att vinna) alla underbara frukostrecept som man fått. Helt toppen jue.

Min favoritfrukost just nu består av: En skål med färska jordgubbar, banan , någon god yoghurt(gärna gamla gumman mild vanijyogurt)dinkelkuddar med frystorkade jordgubbar och några russin på toppen. Sedan en mjukk rågsmörgås med mildrökt kaviar och ett alldeles perfekt mellankokt ägg till( detta kan vara väldigt svårt att få till då ägget ofta blir för hårt eller löst=)). Finns det en extra slant på kontot kvar blir det gärna ett glas juice med tropisk smak och en kopp kaffe med mjölk och julkrydda till. älskar frukost speciellt nu när jag blivit frisk från min ÄS då jag kan njuta till 100% procent. Frukost är min dagliga lycka! Må så gott och ha en fin helg. MVH Kristin

2011-05-13 @ 22:05:01
Postat av: Simon

Mitt bästa tips på en härlig frukost är två smörgåsar, grovt bröd såklart, med ost och skinka på. Sedan tar man och skär upp några bitar tomat, några bitar röd paprika och någon form av kött, tex köötbullar, köttförsbiff eller kassler. Allt detta sprider man ut på smörgåsen så att det nästan ser ut som en hel sallat på mackan. Till detta kör jag havregrynsgröt med äppelmos och kanske lite socker för att förhöja smakupplevelsen:). Jag avslutar med ett grönt äpple och en klunk mjölk:)

2011-05-14 @ 11:49:44
Postat av: Emma

Frukosten är enligt mig dagens absolut bästa och viktigaste mål, då jag ofta tränar på morgonen smakar den extra bra och behöver vara ett bra första mål.



Min favorit är krossadbovetegröt med färska alt frysta bär, linfrön, pumpafrön och lite för mycket kanel till det havredryck. 2 st äggvitor, 1 glas juice och en stor kopp kaffe.



Sedan är jag redo för en ny dag och står mig väldigt länge.

2011-05-15 @ 10:36:10
URL: http://missdigi.blog.se
Postat av: Johanna

Den absoluta frukosten är den müslin som jag gör själv. Som bas använder mig av freebscos kravmärkta fullkornsmüsli med ekologiska fullkornsflingor och havregryn. Sedan blandar jag upp halva påsen med 2dl solrosfrön, 2dl pumpakärnor, 2dl linfrön och ca 2-3dl gojibär. När det sedan är dags för att äta äter jag den med ekologisk a-fil och som grädden på moset strör jag över små hackade bitar av saltå kvarns ekologiska torkade aprikoser. Mums. Till detta dricker jag en kopp med varm mjölk och äter två solmogna tomater. Om jag kunde skulle nog äta detta till lunch och middag också, alla dagar i veckan, för ååh så gott det är.

2011-05-15 @ 10:47:34
URL: http://jojjoy.blogspot.com
Postat av: Johanna

Den absoluta frukosten är den müslin som jag gör själv. Som bas använder mig av freebscos kravmärkta fullkornsmüsli med ekologiska fullkornsflingor och havregryn. Sedan blandar jag upp halva påsen med 2dl solrosfrön, 2dl pumpakärnor, 2dl linfrön och ca 2-3dl gojibär. När det sedan är dags för att äta äter jag den med ekologisk a-fil och som grädden på moset strör jag över små hackade bitar av saltå kvarns ekologiska torkade aprikoser. Mums. Till detta dricker jag en kopp med varm mjölk och äter två solmogna tomater. Om jag kunde skulle nog äta detta till lunch och middag också, alla dagar i veckan, för ååh så gott det är.

Glömde ju min mailadress...

2011-05-15 @ 10:48:49
URL: http://jojjoy.blogspot.com
Postat av: Natalie

Hej! Den bästa frukosten är en liten skål med fil och i filen tillsätter man 4 kornblandning (vet inte om den finns i Sverige men den finns i Norge, http://www.norskhavre.no/nor/Produkter/AXA-4-korn), gojibär, blåbär, linfrön och solroskärnor. Till filen äter man en knäckemacka med kokt ägg och dricker ett glas färskpressad aplesinjuice. Härlig morgon!

2011-05-15 @ 12:01:12
URL: http://natalieaa.blogg.se/
Postat av: Clara

Mitt bästa tips är att göra scones, som man förbereder kvällen innan.

Man väger upp alla torra ingridienser kvällen innan, på morgonen så är det bara att sätta på ugnen hälla i mjölken och arbeta till smeten som man snabbt formar till ett önskat antal scones... Undertiden man byter om och fixar till sig så gräddas sconesen i ugnen, sedan så är lyxen ett faktum!

Om man dessutom byter ut hälften av vetemjölet i receptet till grahamsmjöl, kör i lite kli och äter dem med lättsockrat marmelad så är det inte hemskt onyttit.

2011-05-15 @ 19:17:10
URL: http://tusenett.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilken rolig tävling!



Mitt bästa frukosttips är en god smoothie med banan, blåbär, en skvätt apelsinjucie och en halv avocado(smakar inte avocado, utan lenar bara upp smaken lite) med lite soyamjölk. Mixa. Klart. Till serverar jag två falu rågrut knäckisar, 1 med kokt ägg och kaviar och en med ost. Så är man mätt till lunch sen :)

2011-05-15 @ 21:07:34
Postat av: alicia

Den absolut godaste frukosten består av:



1 portion råggröt, toppat med några skrivor banan, några hackade valnötter och lite kanel!

1 knäckemacka (falurågrut är favortiten) med keso, några skivor avokado toppat med lite örtsalt.

1 knäckemacka med keso och en skinkskiva.

På helgen och vissa dagar då jag behöver extra energi och kraft lyxar jag till det med ett glas iskall tropicana juice! Och ett kokt ägg!



Denna frukost är supergod, mättande, fiberrik, vitaminrik, innehåller nyttiga fetter. Ja alltså den ultimata starten på dagen! :)

2011-05-15 @ 22:33:43
Postat av: Tulay

Mitt bästa frukost tips är:

-kokt ägg

-stekta starkkryddade korvar

-rökt kalkonskivor

-feta och hushållsost skivor

-strimlad paprika, gurka och tomater

-gröna och svarta oliver

-te,apelsinjuice(tropicana)

Bästa frukosten ever!!:)

2011-05-16 @ 00:37:05
Postat av: Maria Jensen

Min bästa frukost är först och främst att man ska känna glädje med att äta frukost. Det finns så många som inte äter frukost, framförallt ungdomar. Men det jag älskar att äta är en tallrik hederlig havregrynsgröt! Till det brukar jag ha bananer o linfrön. Eller torkad frukt o bär. Sedan ett glas juice och en nyttig knäckemacka med baconost och riven morot! Mums! Kramar från Maria Jensen i Kalmar ([email protected])

2011-05-16 @ 11:53:35
URL: http://mariajensen.blogg.se/
Postat av: Marlene Danielsson

Jag äter alltid naturell yoghurt med valnötter i plus frukt eller bär efter säsong, just nu blir det färsk ananas annars är det gott med allt från hallon och blåbär till bananer eller vad man nu har hemma. Till detta äter jag ett par knäckebrödsskivor med smör på (riktigt smör) och ibland gurkskivor, ost eller makrill, frukosten avslutas med ett glas juice och en kopp té.

2011-05-16 @ 17:50:11
Postat av: Hedvig

Den bästa frukosten är kokt ägg, fil med hemmagjord müsli, juice och knäckebröd med saltgurka på trappen på landet, en solig sommarmorgon efter en skogspromenad!

2011-05-16 @ 19:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback