Great?



Nu har jag testat AXAs gröt Great. Jag vet att jag är lite efter, med bättre sent än aldrig. Gröten finns i tre smaker: Apple Cinnamon, Red Berries och Blueberry Apricot. Jag har testat Apple Cinnamon och Red Berries. När det gäller smaken så var båda gröterna helt okej, men ändå inget jättespeciellt. AXA framställer gröten som att det är en gröt utöver det vanliga, när det i själva verket ju är helt vanliga havregryn med lite tillbehör som man egentligen kan tillsätta själv utan problem. Exempelvis innehåller Red Berries havregryn, tranbär och pumpakärnor - en blandning man lätt kan göra själv.

Något jag tycker är rätt konstigt med Great-gröten är att AXA går ut med att man ska kunna ta med den för att äta "i farten" och när man är ute "på språng". De skriver att gröten är "...lätt att ta med när man är på språng till mötet eller gymmet". Men för att kunna tillreda gröten krävs varmt vatten, och det brukar man väl ändå inte gå runt och bära på och det känns som att det kan vara svårt att få tag på varmt vatten och en mikro eller spis om man går ute på stan. Dessutom kanske man vill ha mjölk till gröten, vilket gör det hela ännu krångligare. Om man även vill ha något tillbehör till gröten (t.ex sylt, frukt eller bär) blir det ju som att man måste ta med sig en stor matsäck ut på stan eller till gymmet. Då känns det ju mycket lättare att ta med en macka eller några frukter. Eller äta när man kommer hem.

Något annat negativt med Great-gröten är priset. För en portion gröt betalade jag 15 kronor, vilket är otroligt dyrt! Om man gör en portion gröt själv kostar det bara ett par kronor.

Tanken med en "to-go-gröt" är bra, men i praktiken fungerar det inte. Däremot efterfrågar jag mer grötalternativ ute på caféer! Oftast när man går och fikar och vill ha något lite mer matigt, men ändå inte en måltid med "vanlig" mat, så blir en macka/baguette. Jag skulle tycka att det var kul om man kunde beställa en portion gröt, men lite olika tillbehör! Vad tror ni? Skulle ni kunna beställa gröt ute på caféer?


Kommentarer
Postat av: camilla

Jag tycker det låter som en super ide med gröt på cafe. Det är gott o passar som enklare lunch :) sen är de ju ännu godare på vintern :D

2011-05-02 @ 21:03:55
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Linn

Jag skulle ABSOLUT beställa gröt eftersom att det är något jag verkligen älskar! :)



Håller med om dina synpunkter? Vem går runt med varmt vatten? Haha

2011-05-03 @ 07:35:02
URL: http://halsogladje.blogg.se/
Postat av: Karin

Absolut! Jag tål inte gluten och när vi skulle ut och äta frukost när vi var hos en vi känner i Göteborg så fanns det ingenting för mig, förutom en liiiiten fruktsallad för 32 spänn! Behöver jag säga att jag gick tillbaka till lägenheten? Usch vad irriterande!

2011-05-03 @ 08:07:24
URL: http://mysigkudde.blogg.se/
Postat av: C

Ännu bättre än så. Om man gör gröt själv kostar det bara några ören, inte ens kronor!

2011-05-03 @ 14:37:12
URL: http://powerpuffran.blogg.se/
Postat av: Clara

Låter inte speciellt bra. Men endel fikarum har väl varmvattensautomater? Man kan väl hälla i varmt tevatten?

Kolla gärna in min foto&designblogg! :)

2011-05-03 @ 20:01:25
URL: http://tusenett.blogg.se/
Postat av: P

Man kanske kan ta med en termos med hett vatten och tillaga gröten med. :)

2011-05-03 @ 20:37:22
Postat av: 54654645465

64564564654

2011-05-04 @ 09:54:51
URL: http://654654654
Postat av: 41341

314546465464654

2011-05-04 @ 09:55:24
URL: http://121313
Postat av: Tove

Fasen vad smart, gröt på caféer. Det skulle kännas lite off, men visst. Har jag till exempel tränat så kanske jag är hungrig och vill ha gröt med fräsha frukter? :) Låter bra! Borde inte få kosta speciellt mycket i så fall. En 10:a typ. Om det ändå bara kostar 2 kr att göra? :P

2011-05-06 @ 18:56:35
Postat av: Sofia

Jag är precis hemkommen från New York och på nästan alla ställen jag åt frukost och brunch på kunde man beställa "oat-meal". På de flesta "to-go" ställena värmde de gröten till en och sen fick man själv lägga på valfri topping.

Perfekt!

2011-05-10 @ 15:41:16
Postat av: Malin

Jag bor i London sedan en tid tillbaka och pa nastan alla cafer kan man bestalla grot. Britterna ar galna i sin grot och om man koper det i butik kan man sta en hel dag och leta efter en sort. De har med jumbo oat, vanlig, smak tillsatta osv.

Jag tycker sjalv att de skulle var perfekt att kunna bestalla det hemma i Sverige ocksa efter man inte alltid ar sugen pa en macka och grot mattar mkt battre.

Gillar verkligen din blogg!

2011-05-21 @ 09:17:09
URL: http://malinslondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback