Broccoli- och fetaostpaj


Här kommer receptet på broccoli- och fetaostpajen som
jag skrev om för ett tag sedan...


Till en ganska stor paj

Pajskal
1 burk kesella
75 g margarin
5 dl vetemjöl

Fyllning
1 kg broccoli
1 dm purjolök
1 röd paprika
2 förpackningar cremé fraiche
200 g fetaost 
Salt och peppar
Riven ost 

Gör så här
Blanda samman kesella, margarin och vetemjöl till en smidig deg. Tryck ut degen i en pajform. Låt den stå i kylen i ca 30 minuter. Nagga sedan skalet med en gaffel och förgrädda det i några minuter på ca 200 grader i mitten av ugnen.

Skär broccolin, purjolöken och paprikan i mindre bitar. Rör ihop creme fraiche och fetaost till en krämig massa och tillsätt salt och peppar.

Fyll pajskalet med grönsakerna och täck dem med fetaost- och creme fraicheblandningen. Strö över riven ost och grädda sedan i ugnen, 200 grader i ca 30 minuter.


Kommentarer
Postat av: Karin

det lät verkligen gott!

2011-05-17 @ 13:24:15
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/
Postat av: Sofie

Oj! Kom på efter jag länkat dig från min FB-sida att jag kanske borde frågat FÖRE... Är det OK eller ska jag ta bort det??? Måste även säga att din blogg är min räddare i nöden när matfantasin briser. Hittar alltid roliga och goda kvällsmatsalternativ.

2011-05-18 @ 17:22:15
URL: http://ziggessyster.blogg.se/
Postat av: Hälsopedagog och PT-Malin

Men guuud så gott det såg ut! Kanske får bli det där ikväll! ;)

2011-05-20 @ 10:04:46
URL: http://malamalan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback