Jordgubbshavre


Havregurt med jordgubbssmak, frukt och en ihopplockad müsliblandning från Ica.

Jag har tidigare testat den naturella havregurten från Oatly. Som jag skrev i den recentionen tyckte jag att den var helt okej, men lite vattning och rinnig. Nu har jag testat havrehurten med jordgubbssmak och jag tycker faktiskt att den var mycket godare än den naturella! Den har en lagom smak av både havre och jordgubb. Havregurten är helt och hållet vegetabilisk och innehåller varken laktos, mjölkprotein eller soja. Det som är negativt med Oatlys havregurt är att de är otroligt dyra. En förpackning (1 liter) kostar ca 32 kronor! Alldelles för dyrt för att jag ska fortsätta köpa dem.


Ingredienser: Syrad havrebas (vatten, havre 12%, syrningskultur), fruktberedning (socker, jordgubbspuré (3,5%), naturlig jordgubbsarom, citronkoncentrat, förtjockningsmedel (pektin)), potatisstärkelse, rapsolja, kalcium, vitaminer (D2, riboflavin, folsyra, och B12).


Kommentarer
Postat av: Margit

Hittat in i din blogg.via Google,..när jag säkte recept på FYLLD PAPRIKA!

Förstår att du äter MYCKET nyttig mat...kommer at koika in senare på den i den..och kolla runt!!!

(är själv viktväktare)

Kram!!!

2011-05-21 @ 19:45:13
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Margit

Hittat in i din blogg.via Google,..när jag säkte recept på FYLLD PAPRIKA!

Förstår att du äter MYCKET nyttig mat...kommer at koika in senare på den i den..och kolla runt!!!

(är själv viktväktare)

Kram!!!

2011-05-21 @ 19:45:18
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Linn

Har själv varit och kikat och velat runt denna yoghurt. Men det har alltid varit priset som har fått mig att till slut vandra ut ur affären utan den.



Jag äter yoghurt i princip varje dag till mellis & kvällsfika, så därför känns priset extra högt. Men eftersom att den var god så kan jag åtminstone testa en gång! =)

2011-05-22 @ 14:31:21
URL: http://halsogladje.blogg.se/
Postat av: Mejram

GRATTIS på 25-årsdagen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

från S och P.

2011-05-23 @ 06:22:25
Postat av: Clara

Verkar gott, min favorit är dock Arlas Lättyougurt med naturell smak. Jättegod och krämig, om man ska lyxa till det är det bara att tina upp lite hallon från frysen och blanda med yougurten, som jag toppar med smaskig musli!

Kolla gänra min min fotoblog.

2011-05-23 @ 14:59:42
URL: http://tusenett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback