Nyhet i brödhyllan

Jag har testat ett nytt bröd från Finn Crisp, nämligen "Finn Crisp Plus Sesame & Fibre". De innehåller 21% kostfibrer, vilket är ett högt fiberinnehåll. Som jämförelse kan vi ta brödet Lingongrova, som de flesta känner till. Det innehåller 6,5% kostfiber. "Finn Crisp Plus Sesame & Fibre" är bakat på fullkornsrågmjöl, rågkli, sesamfrön, vatten, salt och jäst. Jag tycker att smaken påminner en hel del om "vanliga" Finn Crisp, men sesamfrönen bidrar med en lite mer "nötig" smak. Det var ett gott bröd som passar bra till mellis. Jag hade dock tyckt att en lite större storlek på bröden hade varit bra.

Tycker ni om Finn Crisp?




Kommentarer
Postat av: Thea

Hej! För det första vill jag bara tacka för en jätteintressant blogg! Nu till min fråga: Jag har precis köpt Renée Voltaireads granola, och som andra ingrediens står det "malt" eller "kornmalt". Vad är detta för något? På förpackningen står det det är för att söta granolan. Tacksam för svar!

2011-01-29 @ 14:14:37
Postat av: Rebecca

Jag gillar finn crisps, tycker dem är himla smidiga att ha med sig som panikmellanmål som ibland behlvs när man pendlar och det blir långa dagar. Så det och mandlar/nötblandning finns alltid i min väska :) Dock har inte smakat dessa, kör på de vanliga eller de jag har nu som jag för mig är någon flerkornsvariant.. Men sesamfrö gillas så kanske blir det test om dessa finns nästa gång det behövs nya :)

2011-01-29 @ 16:23:26
URL: http://matochlivet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Euro shoppers bröd, som liknar Finn Crisps, är ngn cm bredare, om det var på det viset du tänkte dig ett större bröd?

2011-02-01 @ 21:58:58
Postat av: Marie

Jag alskar Finn Crisps! Har antligen hittat en affar i Sydney som saljer, helt fantastiskt och dampar hemlangtan lite ocksa!

2011-02-11 @ 01:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback