7 september


Nu under praktiken så har jag med mig matlåda varje dag. När jag kommer på sent på kvällen att jag måste göra en matlåda till nästa dag så kan matlådan bli ungefär som den här. Snabbfixad, men ändå god! Just den här matlådan består av fullkornspasta, rökt skinka, kokt ägg, riven ost, broccoli, ärtor, rödlök, tomat och gul paprika.

Nu är jag inne på den andra praktikveckan och jag tycker fortfarande att det är kul. Det roligaste är att man får träffa så många olika typer av patienter. Även om vissa som kommer till dietisten har samma typ av kostrelaterat problem, så kan man vara tvungen att ge dem väldigt olika kostråd, på grund av att de är så olika som människor och lever på väldigt olika sätt. Hittills har vi mött patienter med övervikt/fetma, höga blodfetter, olika typer av matallergier, diabetes, undervikt mm. Imorrn ska jag få ha min första egna patient! Det blir spännande! Jag har förberett mig ikväll så det känns som att det kommer gå ganska bra. Men som sagt, trots att man vet vad patienten lider av så kan man inte veta vilka råd som passar för just honom/henne förren man träfar personen...


Kommentarer
Postat av: Mejram

Det ser ju väldigt gott ut, och nyttigt.

2010-09-08 @ 09:34:08
Postat av: Lollo

ÅÅÅÅÅH vad roligt :) Var pluggar du? Jag har som dröm att bli dietist, men det finns ingen utbildning i Örebro och jag vill inte flytta :/

2010-09-08 @ 12:19:13
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/
Postat av: MATBLOGGEN



Kanon när maten både är god och enkelt att laga!

:)

Postat av: Anonym

Hej hej, måste verkligen berömma dig för din otroligt fina blogg. Har fått så himla mycket nya idéer och tips här!

2010-09-08 @ 22:19:54
URL: http://jossanjossan.blogg.se/
Postat av: huricane

måste först bara låta dig veta att jag tycker din blogg är fantastiskt inspirerande!

Jag ska snart flytta hemmifrån och funderar lite över hur mycket pengar som kommer gå åt till maten. Hur mycket gör du slut med i snitt per månad? Hade varit kul at veta, med tanke på att du verkar äta både god, varierad och nyttig mat :)

Lycka till med patienten!

2010-09-08 @ 23:53:52
Postat av: linn

pastasallader är underskattade, och framförallt kan de varieras i en oändlighet! perfekt lunch att ta med till universitetet!

2010-09-09 @ 12:27:51
URL: http://drivkraften.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag hoppas det gick bra i förrgår, och maten ovan på bilden verkar underbart gott. Tack för bra tips :)

2010-09-09 @ 13:34:32
URL: http://medvetennarvaro.blogg.se/
Postat av: Tara

Jag har alltid drömt om att få ta med mig min egen matlåda till jobbet, men tyvärr går jag ännu i skolan och ingen äter egen mat :D

2010-09-10 @ 21:33:58
URL: http://tortelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback