Livsmedelsverket intar Facebook

Livsmedelsverket har startat en sida på Facebook som har döpts till "Kostråd för gravida och ammande". Så här skiver Livsmedelsverket på sidan:

"Livsmedelsverkets kostråd för gravida och ammande är till för att både mamman och barnet ska må bra av maten. Att äta bra under graviditet och amning är inte svårt och vi vill gärna vara med och minska den oro vi upplever att en del känner kring maten. Med den här Facebooksidan ger vi er som vill en möjlighet att ställa frågor, diskutera med andra i samma situation och att kommentera både Livsmedelsverkets och andras inlägg. Vi kommer att finnas här dagligen under veckan men inte på helger. Facebooksidan om kostråd för gravida och ammande kommer att utvärderas efter fyra månader"

Vad tycker ni om att Livsmedelsverket nu använder sig av Facebook i sitt arbete? Personligen tycker jag att det är bra! Det känns som att de kommer vinna på att bli lite mer "folkliga" och komma närmare människor i deras vardag. Jag hoppas att det kan komma att bli ett bra och använtbart verktyg för de som har funderingar kring kosten vid graviditet och amning och att det utnyttjas på rätt sätt.
              


Kommentarer
Postat av: Jennie

jag tycker också att det är väldigt bra! det diskuteras ju mycket om huruvida det är bra att använda sig av sociala medier eller ej, men jag själv tycker bara att det är positivt! allt som har med myndigheter att göra anses ju vara väldigt byråkratiskt, så att ta ner det på en mer individnivå tror jag att de tjänar på :)

2010-11-26 @ 13:20:02
URL: http://heymammajaglever.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Det kan säkert vara jättebra, de kan nog nå den målgrupp på ett effektivt sätt via facebook. Min spontana tanke är också att de kanske borde försöka nå ut till kvinnor som vill bli gravida inom en snar framtid och informera om hur viktigt det är med folsyra och inte bara järn som redan får så mycket uppmärksamhet..

2010-11-28 @ 16:27:49
URL: http://matochlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback