Cafétips

Jag tänkte för första gången här i bloggen tipsa om ett matstället! Jag var på ett café för några dagar sen här i Uppsala som jag tyckte supermycket om, så jag kände att jag var tvungen att skriva ett inlägg om det! Cafét heter Café 018 och ligger på S:t Olofsgatan 30B (snett mittemot stadsbiblioteket, fast på andra sidan bilvägen).

Det är ett jättemysigt café med bra öppettider (öppet till kl 22 varje dag), helt okej priser, studentrabatt, trevlig personal, bra läge, trevlig inredning, en hyffsad mångsidig meny och god mat upplagd på ett fint sätt! Helt enkelt allt man som cafégäst kan önska sig!

Har nån av er varit där eller har ni som bor i Uppsala nåt annat ställe att tipsa om?


Bild tagen från caféts hemsida


Kommentarer
Postat av: emelie

Brukade fika där jämt förut, deras tomatsoppa är supergod, prova om du inte har gjort det! (:

2010-11-23 @ 10:25:39
URL: http://matomspunnet.blogg.se/
Postat av: johanna

Hej!Jag går sista året på gymnasiet och har funderat länge på att bli dietist. Kan du berätta lite om utbildningen och hur allting är?=)

2010-11-23 @ 11:54:41
URL: http://tjugofemtejuli.blogg.se/
Postat av: Moa

Café Barista som ligger mittemot stadsbiblioteket gillar jag. Med ekologisk fika och en bred meny med goda sallader, varma mackor, färska surdegsmackor samt supergott kaffe (i stor kanna om man vill)

10& studentrabatt. mån-fre ingår valfri varm dryck om man köper lunch!



prova :)

2010-11-23 @ 15:35:25
Postat av: johanna

Har läst allt om utbildningen nu. Vill verkligen komma in på dietistutbildningen!Verkar vara jättekul!

När har man praktik? Fick du göra högskoleprovet mer än en gång? Kom du in första året du sökte?

2010-11-24 @ 12:09:25
URL: http://tjugofemtejuli.blogg.se/
Postat av: Maria

Hejhej! Café Linné är riktigt mysigt och Kafé Kardemumma har enoormt goda mackor :)

2010-11-28 @ 20:13:44
URL: http://kanelapple.blogg.se/
Postat av: Roos

Tyckte också mycket om 018 tills jag fick en silverfisk i min sallad... Blä!

2010-12-01 @ 15:16:38
URL: http://litenros.blogg.se/
Postat av: elina

Ja, 018 det är ett litet och mysigt fik! Är du sugen på att fuska lite det hälsosamma, eller bara vill njuta en stund med underbara bakelser och andra bakverk, så är det ju bara ett ställe som gäller: Storken! Mysig miljö och trevlig personal :) (Mellan Åhlens och o´Connors)! (är det ställe jag saknar mest, sedan jag flyttat från u-sala :)

2010-12-03 @ 12:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback