Radioinspelning!

Som jag skrev för ett tag sen så ska jag vara med i matprogrammet Meny i p1 i sommar. Idag var reportern hemma hos mig och gjorde reportaget! Det var jätteroligt! Jag lagade mat medans hon ställde massa frågor till mig om min blogg, om varför jag vill bli dietist, om min syn på mat och så vidare. Det var lite svårt ibland att laga mat och samtidigt tänka ut bra svar och prata på i ett lugnt tempo, men jag tror att det blev rätt så bra!Programmet kommer sändas i sommar, jag meddelar datum när det börjar närma sig...

Jag lagade en medelhavspaj som jag serverade med en fetaoströra och en sallad. Recepten kommer upp på Sveriges Radios hemsida i sommar, så jag väntar med att publicera recepten här i bloggen.


Det här lagade och bjöd jag på. Medelhavspaj, en god fetaoströra och en sallad. Recepten kommer upp på Menys hemsida i sommar...


Kommentarer
Postat av: Maria Liljeqvist

Hihi, du e ju nästan kändis nu ju ;) Jag hoppas jag får chans att lyssna på programmet i sommar!

Hoppas du hade en rolig födelsedag förresten! Kram

2010-05-24 @ 13:54:30
URL: http://www.mariahpizzapiraya.blogspot.com/
Postat av: Lina

Vad kul!!! Det får man inte missa:)

2010-05-24 @ 14:37:50
URL: http://www.matsaklart.se
Postat av: emma

Hej, jag är jätteintresserad av att bli dietist och jag läser din blogg ofta. superbra :)

Skulle inte du kunna berätta lite om utbildningen? :)

2010-05-24 @ 17:36:23
URL: http://emmaraty.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Wow, vad kul! Jag ska lyssna om jag har möjlighet. :-) Pajen ser väldigt god ut!

2010-05-24 @ 19:35:47
URL: http://katthemmetkompis.blogg.se/
Postat av: Helena

Åh elina jag glömde ju att fråga om detta idag, du får berätta mer imorgon!!

2010-05-24 @ 21:45:49
URL: http://matresan.blogg.se/
Postat av: HA

Nämen vad roligt!



Jag har några frågor som jag undrar ifall Du kan besvara:)



Hur förvarar Du dina nötter och frön? Jag vill förvara dem på bästa möjliga sätt så att de kan hålla länge! Har köpt några kilo nötter och frön som jag har tänkt ha i några månader.. Ska de förvaras i frys för bästa hållbarhet? Eller kyl? (Vet inte hur många månader nötter och frön håller sig…men vissa säger att de härsknar fort i rumstemperatur medan vissa säger att de gör det i frysen:S)

De är köpta i lösvikt så det står inget bästföredatum. Det är blandade nötter, vissa med skal och vissa utan…



Oj det blev mycket skrivning för en fråga, men jag är förvirrad vad gäller detta då man får höra så olika.. Vill ju inte att nötterna ska bli gamla fort då de är känsliga.



Och om man köper bönor i konserv och det står bästföredatum 2011, kan jag alltså äta dem om ett år utan att de har blivit dåliga? Är det ingen skillnad på om jag äter dem idag eller om några månader? Det är väl i skafferiet/skåpet de ska förvaras?



Om man vill gå upp i vikt (några kilo) hälsosamt, alltså att man vill äta nyttigt.. Hur ska man gå tillväga? Jag är en som älskar att äta nyttigt (kyckling, nötter, gröt, grönsaker och frukt, bönor och linser, bulgur, kött etc)



Tacksam för svar:)

2010-05-25 @ 00:02:23
Postat av: Josefin

Grattis!! Vad glad jag blir för din skull.

En fråga också, har du något gott recept med kronärtskocka. Det är ju så himla gott men vet inte hur jag ska tillaga det på bästa sätt.



Kram

2010-05-25 @ 04:54:19
Postat av: Visan

Va roligt att du får vara med och sommarprata! :)

Pajen ser magsikt god ut verkligen! Medelhavsmat är så fräsht och gott.

2010-05-25 @ 08:53:02
URL: http://visansgoda.blogg.se/
Postat av: Drusko

Det där ser ju fantastiskt bra och gott ut!

2010-05-25 @ 09:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback