Frukttallrik


Frukttallrik med banan, päron, apelsin, äpple, sötmandlar, solrosfrön och kanel.
Så gott! :)

Kursen som vi läser just nu heter "Dietetik och klinisk nutrition III: Internmedicin, cancer, enteral och parenteral nutrition". Det är min sista "riktiga" kurs på hela dietistprogrammet, eftersom nästa termin består av praktik och uppsatsskrivande. Nu har vi inga föreläsninar på en hel vecka, vilket känns rätt så skönt! Jag ska ta det lugnt, träffa kompisar, träna, åka till Stockholm, plugga (bland annat skriva en kostbehandlingsplan åt en påhittad patient med cystisk fibros) och planera lite inför mitt kommande medverkande i ett matprogram på radio... :)



Kommentarer
Postat av: Mika

:-) Jag längtar tills denna jävla kurs är slut haha!

2010-05-13 @ 08:45:07
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen
Postat av: Jenny

Det ser riktigt gott ut! Ska testa med kanel nästa gång. :-) Kommer du ha frågestund igen?

2010-05-13 @ 13:33:45
URL: http://katthemmetkompis.blogg.se/
Postat av: Frida

Hejsan. Förundras över hur viktig maten är för vårat välmående. Det är skittrist att vi som pluggar till sjuksköterskor inte får lära oss något om kost med tanke på vilken viktig roll den spelar för tillfrisknaden. En kurs skulle nog inte skada.



Du som oxå lever som fattig student (antar jag) hur ser det ut när du handlar. känns som att ganska många av dina varor som du använder är lite dyrare och frukt och grönt är inte det billigaste heller. Hur har du råd? Kanske bara jag som är oekonomisk^^



Till sist tänkte jag höra hur man ska äta om man är ständigt eller bara väldigt trött väldigt ofta?



Tack för en bra blogg=)

2010-05-13 @ 23:55:05
Postat av: Hanna

Men elina vad kul med radioprogrammet! När kan man höra det?=) tack för jättebra helg i Uppsala!! Kram hanna

2010-05-14 @ 01:05:38
URL: http://smagagodatoner.blogspot.com
Postat av: Drusko

Kanel på verkar gott.

2010-05-14 @ 08:46:18
Postat av: Daniela

Ojoj, detta ser gott ut! Älskar kombinationen av frukt och nötter - brukar ha det till yogurt alltsom oftast! :)

2010-05-16 @ 12:25:16
URL: http://ineverskipbreakfast.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback