Muffins och gifflar

Eftersom jag är med i Pågens Brödpanel får jag ibland hem nya varor från Pågen för att provsmaka. För några dagar sedan kom det ett paket med Pågen Trekorn (ett grovt matbörd), Pågen Gifflar med kardemummafyllning och Pågen Crémefyllda muffins med smak av sommarbär.




De crémefyllda muffinsarna med smak av sommarbär (jordgubbar, hallon och svarta vinbär) gillade jag. Det bästa var att de var väldigt saftiga och kändes färska. Ett plus också för att storleken på muffinsarna är lagom, alltså inte enorma som många andra muffinssorter idag.


Crémefyllningen var god och piffar upp muffinsarna. Man ska dock inte förvänta sig någon stor mängd fyllning. Det är ca 1 tsk i varje muffins. Men det är bättre än inget alls tycker jag!



Gifflarna med kardemummafyllning
 var supergoda - saftiga och smakrika. Dessa kan jag absolut tänka mig att köpa med på picknickarna i sommar! Det jag tyckte var lite konstigt var att det inte står på förpackningen vad det är för smak på gifflarna, det står bara "Ny smak". Att det var kardemummafyllning fick jag läsa mig till på ett medskickat papper. Gifflarna finns i butik till och med den tredje oktober.


Kommentarer
Postat av: Anonym

håller med, köpte dem och de var goda. Men det var lite konstigt att det bara står ny smak. Jag läste på innehållsförteckningen och där hittar man kardemumman. Konstigt!

Visserligen kanske man hade kunnat räkna ut det eftersom bullar antingen brukar vara med kanel eller kardemummasmak. haha :)

2010-06-11 @ 21:58:36
URL: http://hallonlove.blogg.se/
Postat av: carolina

åh jag älskar deras kanelgiffar, så jag kommer säkert gilla dessa :)



svar: angående ben and jerrys strawberry cheesecake så är den jättefösch, emn inte så mycket bitar och chunks i liksom, sånt älskar ju jag, så därför blir den lite minus. hade vart goare om det var stooora bitar av cheesecakebotten i tex och digestivekex :)

2010-06-12 @ 11:13:51
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Mikaela S

Haha, ja jag vet- jag jobbar på brödavdelningen nu när jag är på Ica i sommar och såg: "Ny smak"..haha, men inte VAD för smak..lite roligt:P..om man bara kollar förpackningen kan man ju lätt tro att det ska vara äpple eller något då den är grön:)Hoppas du får en fin sommar btw Elina:)Kramar!

2010-06-12 @ 17:44:05
Postat av: Marie

En sån lycka som när det var sverigevecka på Lidl när jag bodde i Tyskland och kunde köpa svenska kanelgifflar har sällan skådats!

2010-06-12 @ 21:03:14
URL: http://petitemarie.blogg.se/
Postat av: Elina

Mikaela S - Precis, det är jättskumt! Hoppas du också får en jättebra och härlig sommar! :D

2010-06-13 @ 10:08:41
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: emelie

Haha jag tänkte också på det där med att det faktiskt inte står att det är kardemummagifflar, vilken miss!

2010-06-14 @ 10:44:36
URL: http://matomspunnet.blogg.se/
Postat av: Anna

Smakar det inte lite konstgjort?

2010-06-19 @ 22:52:12
URL: http://aannasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback