Kycklingstroganoff

Jag tycker jättemycket om korvstroganoff och jag har länge tänkt att jag borde prova att göra korvstroganoff fast med kyckling istället för korv. Nu har jag gjort det och det blev jättegott! =)


- Frisésallad, rödbeta, vitkål, majs och machesallad
- Kycklingstroganoff
- Råris

Ingredienser till ca 4 portioner kycklingstroganoff
2 kycklingfiléer
1 gul lök
Matfett till stekning
4 msk tomatpuré
Ca 2-3 dl mjölk
Maizenaredning
Salt och peppar

Gör så här
Skala och hacka löken. Skär de tinade kycklingfiléerna i mindre bitar. Smält matfett i en stekpanna och stek löken och kycklingen i några minuter. Tillsätt tomatpurén och rör om noga. Späd med lagom mängd mjölk och låt stå och puttra en stund. Red med maizena till önskad konsistens och smaka av med salt och peppar.


Kommentarer
Postat av: Emmas Kök

Visst är det bra med nya idéer och nya sätt att variera gamla recept på. Kycklingstroganoff låter och ser väldigt smarrigt ut så jag skall prova att laga det hemma :)

2009-12-01 @ 09:12:54
URL: http://emmaskök.se
Postat av: Matilda

Det var en fiffig idée att testa med kyckling och jag måste nog göra detsamma!! Godare än den vanliga? Måste blivit som en helt ny rätt.

2009-12-01 @ 17:40:21
URL: http://www.matildapamelius.blogspot.com
Postat av: Lillsnörpa - TÄVLING PÅ BLOGGEN

Ååå, vilken bra blogg! Tack för alla mattips!

2009-12-01 @ 20:35:31
URL: http://lillsnorpa.blogg.se/
Postat av: Drusko

Vad är frisesallad?

2009-12-02 @ 11:02:36
Postat av: Filibabba

Drusko - Så här står det om frisésallad på wikipedia: "Frisésallad kallas också Chicorée frisée och liknar salladshuvud med tunna långa salladsbladpinnar som spretar åt alla håll. Salladen är grön på bladen som sitter på utsidan och är gul på de späda bladen på insidan. Den är lite besk i smak som alla chicoréesallader. Den passar bra i salladsblandningar eller som dekoration till olika anrättningar. Förvara den i plastpåse i kylen efter tvättning."

2009-12-02 @ 15:51:46
URL: http://filibabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback