Teprovning


Mighty Leaf Tea har kommit med 2 nya teer som jag har fått prova;
Chocolate Mint Truffle och Vanilla Bean.

Så här skriver företaget själva om Vanilla Bean:

"Vanilla Bean är en blandning av svart te från Kina och Sri Lanka smaksatt med vanilj från Madagaskar. Detta ger en fyllig och fruktig kopp te och vanilj lindrar samtidigt oro och befrämjar avslappning. För alla som tycker om vanilj är detta te en sann njutning! Lösvikt - 100g kostar 58 kr. Finns även förpackning med 15 påsar som kostar ca 90 kr."

Jag tycker att det var ett gott te med en tydlig smak av vanilj. Jag håller med om att personer som gillar vanilj nog även kommer att gilla detta vaniljte. Däremot är jag tveksam mot att teet kan lindra oro...

Så här skriver de om Chocolate Mint Truffle:

"Mighty Leaf Chocolate Mint Truffle innehåller rooibos, pepparmynta, chokladflisor samt naturliga smakämnen av choklad. Både rooibos och kakao innehåller betydande halter av antioxidanter och drycken är i det närmaste helt fri från koffein. Smaken brukar tilltala både små och stora. Choklad och kakao har dessutom positiva effekter på produktionen av endorfiner, vilket får oss att må bra. Detta te kan lätt bli till en vana! Lösvikt - 100g kostar 69 kr. Finns även förpackning med 15 påsar som kostar ca 90 kr."

Jag tycker även att detta te var gott. Det låter ju lite märligt med ett te med chokladsmak, men jag tycker att det funkar bra. Mintsmaken är ganska kraftig, vilket gör att chokladsmaken blir lite mildare, något jag tycker är bra.

Goda teer som jag skulle kunna tänka mig att köpa om det inte var för det ganska höga priset...




Kommentarer
Postat av: Natasha

Chocolate Mint Truffle låter riktigt gott!

2009-07-25 @ 17:39:05
URL: http://www.natashasblogg.se/
Postat av: Molly

det här teet gillade jag :)

sv: testa banan på mackan, det kan rekommenderas :) ha det fint!

2009-07-26 @ 18:59:10
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback