Struts

Ett av stoppen på vår roadtrip i Norrland var strutsfarmen i den lilla byn Slagnäs, som ligger i Arjeplogs kommun, mellan Sorsele och Arvidsjaur.

På strutsfarmen åt vi strutsburgare gjorda på strutskött och strutsglass gjorda på strutsägg! Det var första gången jag åt struts och det var kul att prova! Rent näringsmässigt är strutskött väldigt magert och innehåller låga halter av kolesterol.

Besök strutsfarmens hemsida HÄR.


Strutsglassen gjordes på vanligt sätt, men istället för hönsägg användes ägg från struts. Jag tyckte att det smakade ungefär som vanlig glass, men konsistensen kändes lite annorlunda... Kanske lite mer krämig. God var den i alla fall!


Strutsburgaren var jättegod!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Åh det där vill jag också prova :)

Postat av: Maria

Låter rikigt spännande med strutsglass!

2011-07-16 @ 22:07:15
URL: http://kanelapple.blogg.se/
Postat av: emelie

burgaren vill jag jätte gärna testa - faktiskt.

gillar 'ovanliga' saker.

2011-07-17 @ 01:56:42
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: Mdm Bovary

Strutsglass!? - har jag aldrig provat.

2011-07-17 @ 08:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback