Pepino

Jag tycker det är kul att testa frukter som jag inte har ätit förut, så idag när jag var och handlade och såg att de sålde Pepinos så köpte jag en för att testa.

Jag tycker att smaken var som en blandning mellan honungsmelon och päron. Den var ganska söt och konsistensen kändes ungefär som ett väldigt mjukt päron. Jag tycker det var en helt okej frukt, men smaken var inte speciellt kraftig och den var nästan på gränsen till tråkig. Det var kul att testa, men det är ingen frukt som jag kommer bli en storkonsument av direkt.

På Icas hemsida hittade jag detta tips: "Dela pepino och fyll håligheten i mitten med t ex jordgubbar och kiwi eller med portvin och servera som dessert".

Jag betalade 10 kronor för en pepino.


Halvsöt frukt med smak av päron och melon


En pepino har ungefär samma storlek som en lite större potatis


Kommentarer
Postat av: Drusko

Spännande med nytt!

2010-01-15 @ 07:41:26
Postat av: beabea

åh, vill prova

2010-01-17 @ 22:34:25
URL: http://peterstormare.blogg.se/
Postat av: Alexandra, KAKHUSET ♥

Den måste jag prova! :) Mums!

2010-04-13 @ 11:14:17
URL: http://www.kakhusets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback