Enkelt men gott och lite festligt


Kladdkaka i en miniform, serverad med hallonsorbet, hallon och en physalis

Många har säkert ett eget favoritrecept för kladdkaka.
Här är det som jag brukar använda:

Ingredienser till 1 kladdkaka (eller ca 4 småformar)
150 gram smält smör
3 dl socker
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 ägg
2 dl mjöl
Ströbröd

Gör så här
Sätt ugnen på 200 grader. Smält smöret och låt det svalna av. Blanda samman socker, kakao och vaniljsocker. Kläck ner ett ägg i taget. Rör ner det smälta smöret och ha till sist i mjölet. Smöra och bröa en form, gärna och häll i smeten. Grädda i nedre delen av ugnen i cirka 10-20 minuter, beroende på hur kladdig du vill ha kakan


Kommentarer
Postat av: Elina

MASSAMASSA CRED till denna bloggen! ska absolut kika in här igen efter fler recept! kram

2010-12-08 @ 23:30:17
URL: http://elinaskoogh.tumblr.com
Postat av: Helena Ljunggren

Så söt :D



Hos mig, www.helenaljunggren.com/sophie-dahls-voluptuous-delights-utlottning/, har man möjlighet att vara med i utlottning om Sophie Dahl's nya kokbok Voluptuous Delights

2010-12-09 @ 11:36:13
URL: http://www.helenaljunggren.com
Postat av: Christel

Hej,vilken fantastiskt bra blogg du har, det bästa och lärorika jag läst på länge, har en given plats bland mina favoriter fr o m nu! /C

2010-12-09 @ 12:00:05
Postat av: Lasse

En sån vore gott att göra till jul.

2010-12-10 @ 09:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback