Frukosttips

Det kom in så många bra frukosttips till Tropicanatävlingen, så jag känner att det kan vara kul att publicera några av tipsen i ett eget inlägg... Jag har ju redan publicerat det vinnande frukosttipset i ett tidigare inlägg. Här kommer några fler tips som jag gillar!

 

 

"Min favoritfrukost innehåller: färskpressad grapefrukt, en skål med lättkesella som jag smaksatt med en mosad banan, toppar det med krossade linfrön, gojibär & frusna blåbär. Dricker en kopp kaffe & äter en rågmacka med spenatblad, tomat & ett ägg på toppen."

"Åhh, jag älskar att äta frukost, helt klart dagens bästa måltid! Just nu äter jag detta till frukost: En lagom stor talltrik naturell yoghurt som toppas med lite skivad färsk frukt som banan och kiwi, lite färgglada bär och strösslas med lite flingor och kanel. Till det äter jag en knäckemacka med antingen makrill på en bädd av keso eller ett hårdkokt ägg med avokado och örtsalt på. Jag dricker antingen en kopp kaffe eller en kopp te, juice lyxar jag till det med på helgerna."

"Min favoritfrukost är absolut följande: 1 liten burk naturell keso, toppat med en blandning av Pauluns Dinkelflingor med kanel, hela linfrön, pumpakärnor (eller melonkärnor), solrosfrön, lite vetegroddar, torkade tranbär samt klippta torkade aprikoser. Till det två kokta ägg och ett stort glas havredryck (här lyxar jag på helgerna till det med ett glas Tropicana, den bästa juicen!)"

"Mornar man har tid är mitt tips att göra hemmagjorda scones och servera med prästost, marmelad och även sylt för den sötsugne. För att inte bli hungrig allt för snart kan man göra scones lite grövre med rågmjöl och solroskärnor. Till detta en skål mild vaniljyohurt mixad med hallon och sedan hemmagjord musli med torkade aprikoser, russin, torkade bananer, pumpakärnor etc."

"Cookiegröt - mosa en halv banan, blanda det tillsammans med 1 dl havregryn, 1,5-2 msk jordnötssmör, 1 msk solrosfrön, 1 msk linfrö och en skvätt mjölk i en skål. Låt blandningen stå i kylen under natten. Klart att äta tillsammans med den andra babanhalvan och en klick turkisk yoghurt, eller vad man känner för."

"Åh, frukost!! Helt klart dagens bästa mål och jag stiger gärna upp tidigare bara för att hinna njuta av den i lugn och ro tillsammans med morgontidningen. Men hur ska man kunna välja den bästa? Jag har så många goda kombinationer och brukar försöka variera mig och hitta nya favoriter. Något som alltid går hem är i alla fall följande:
* Turkisk yoghurt med skivad banan, blåbär och hallon
* En hembakad grov smörgås med philadelphia, gravad lax och avokado.
* En hembakad grov smörgås med salladsblad, löskokt ägg och majonnäs."


Kommentarer
Postat av: Emelie

hihi kul att mitt tips hamnade först i inlägget (:

2011-05-23 @ 17:20:58
URL: http://emsiiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback