Marias heta korvgryta

För ett tag sedan anordnade jag tillsammans med Bolabbet en tävling där man skulle tipsa om en maträtt som är både nyttig och prisvärd. Jag och gänget på Bolabbet har nu utsett en vinnare!

Det i våra ögon bästa och mest krativa bidrget kom från Maria Jensen, som tipsade om en Het Korvgryta.

Ingredienser:
3 st tjocka grillkorvar
Chilikrydda
Paprikakrydda
Salt och peppar
Olja
Lite kalvfond
En halv gul lök
Morötter
Röd och gul paprika
Färska champinjoner
En halv burk creme fraiche med smak av Paprika/chili
2 msk naturell creme fraiche, 34%
Milda mat extra 4% matgrädde

Tyvärr har inte Maria skrivit hur man ska laga till grytan, men jag antar att det bara är att steka korven och grönsakerna och sedan röra i creme fraich och kryddor.

Jag tycker att det låter som en riktigt god gryta, som säkert passar bra en kylig höstdag! Ingredienserna är vanliga och lätta att få tag på, grytan är enkel att göra, men låter samtidigt oroligt god!


Kommentarer
Postat av: Maria Jensen

ÅÅÅhhh vad glad jag är!!!!! Tusen tack :-) kramkram

2011-08-29 @ 20:20:02
URL: http://mariajensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback