Spenatsoppa


Spenatsoppa med ägg är verkligen gott! Dessutom får man i sig mycket järn, något som många tyvärr inte äter i tillräcklig mängd. Läs om järn HÄR. Det här receptet innehåller ganska få ingredienser och går fort och lätt att laga! =)

Ingredienser för 2 portioner
150 gram fryst bladspenat
4 dl grönsaksbuljong
1 msk vetemjöl
1 dl matlagningsgrädde
Flytande margarin till stekning
Salt och peppar
(Ägg)

Gör så här
Tina spenaten, hacka den grovt och fräs i några minuter i lite flytande margarin i en stor kastrull. Tillsätt buljongen och matlagningsgrädden. Låt stå och puttra i ca 4-5 minuter. Red soppan med vetemjöl som du har rört ut i lite vatten. Smaka av med salt och peppar. Om du vill ha en slätare soppa så kan du mixa den med en stavmixer, som jag har gjort!



Kommentarer
Postat av: Helena

Åh vad gott - tusen tack för att du väckte den gamla rätten till liv! Bort med vetemjölet för min del bara så är min söndagsmiddag klar! Tack!

2010-01-09 @ 14:26:10
URL: http://h-examino.blogspot.com
Postat av: Carro

Åh, det var ju inte så svårt recept... Det ska nog t.o.m jag klara av... det ska jag ta och testa någon gång :-)

2010-01-10 @ 21:53:17
Postat av: Drusko

Ser gott ut!

2010-01-11 @ 07:39:54
Postat av: Cissi

Oj vad massa gott det var här då :)

2010-01-11 @ 18:44:57
URL: http://pluppan.blogg.se/
Postat av: Caroline

Nu har jag provat receptet, det var jättegott! :-D

2010-01-23 @ 12:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback