Fisktips!


Varm fiskbullesallad med matvete

- Matvete
- Fiskbullar
- Frisésallad
- Machesallad
- Majs
- Kokta morötter
- Tomat
- Äpple
- Fetaost

Det rekommenderas att man ska äta fisk 2-3 gånger i veckan. Många tycker att det kan vara lite knepigt att äta fisk så pass ofta, så tips på hur man kan variera fiskmåltider är alltid bra! Att använda fiskbullar i buljong och göra en sallad på fungerar jättebra tycker jag! Värm bara fiskbullarna i mikron och blanda sedan en god sallad och tillsätt fiskbullarna.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej! Älskar din blogg och dina recept, perfekt som student att hämta inspiration ifrån. Jag tänkte höra om du inte vet fler bloggar med liknande tema, eller några bra hemsidor där det kan finnas recept för bra och billig studentmat?

Tack för en fin blogg!

Hälsningar Lisa

2009-11-08 @ 10:03:04
Postat av: Filibabba

Lisa - Ett tips är att gå in på www.bloggtoppen.se

Där finns det en kategori som heter Mat, där du hittar massa mtbloggar. De två receptsidor som jag tycker är bäst är www.tasteline.com och www.alltommat.se =)

2009-11-08 @ 10:13:02
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Frida

Svar: Tack så mycket, goda var de också :) Vilken spännande maträtt! Jag har bara ätit fiskbullar i sås (dillsås eller currysås) tillsammans med ris och grönsaker!

2009-11-09 @ 21:31:01
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: moa

Hejsan! Ville bara tacka dig för en jättebra blogg! Har haft problem med maten... Ville gå ner i vikt, vilket jag gjorde. Dock är jag på väg upp igen, vilket läkaren tyckte, men nu ska jag stanna av. Hur kan jag stanna på denna vikt, bli mer "fit" men utan att banta? Ska jag träna intensivt under en period för att sedan återgå till 2 ggr i veckan? Min kropp har ju ställt in sig på svält och eftersom jag är ung vill jag inte rubba kroppens hormoner mer än vad jag redan gjort. Dock trivs jag inte när jag är så otränad, jag är så lös. Vill också tacka för allt du gör med bloggen, det hjälper att se hur normala portionsstorlekar ser ut! Kramar

2010-05-24 @ 15:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback