Focaccia till frukost


Nu tänkte jag tipsa er om ett väldigt gott bröd, nämligen en av Pågens senaste nyheter Pågen Focaccia. Focaccian är bakad på vetemjöl och 12% durumvete. Den innehåller även rosmarin, olivolja och havssalt. Man kan äta brödet färskt som det är eller värma det i ugnen några minuter på 200 grader. Jag testade båda sätten och det var ju helt klart godare när man värmde brödet. När det kommer till smaken på brödet blev jag mycket nöjd; en lagom smak av rosmarin och havssalt! Brödet har även en fin och saftig konsistens och med lite ost och smör på blev det supergott!

Pågens Focaccia är ett vitt bröd utan hela korn och det innehåller inte speciellt mycket fibrer. Detta gör att brödet får ett lite högre GI-värde än ett bröd bakat på till exempel surdeg med hela korn och mer fibrer. Personligen föredrar jag att äta lite grövre bröd till vardags, men det här brödet kan jag absolut tänka mig att äta ibland till frukost på till exempel helger.


Kommentarer
Postat av: Linas blogg - Mat & Foto

Åh det ser verkligen underbart ut, brödoman som jag är ska jag verkligen testa detta :)

2011-05-28 @ 13:39:57
URL: http://lvdp.blogg.se/
Postat av: Linn

Det där brödet är supergott! :)

2011-05-28 @ 21:30:07
URL: http://halsogladje.blogg.se/
Postat av: emelie

ser tok gott ut. men inte nyttigaste kanske?

2011-05-28 @ 23:32:16
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: uru

sug av mig

2011-06-09 @ 16:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback