Yosa

Yosa är namnet på produkter som tillverkas av företaget Bioferme. Alla Yosa-produkter är baserade på havre och helt fria från mjölk och laktos. De innehåller även probiotiska bakterier, som påverkar tarmen positivt. Igår åt jag för första gången en Yosa-produkt, nämligen en yoghurtliknande frukt- och bärblandning med smak av skogsbär.

Eftersom denna Yosa-produkt inte innehåller mjölk, kallas den inte heller för yoghurt. På hemsidan kallas just den här produkten för havremellanmål eller frukt- och bärblandning. Konsistensen påminde varken om yoghurt eller filmjölk. Jag vet inte riktigt vad jag ska jämföra med för att ge en så bra beskrivning som möjligt, men konsistensen var lite "dallrig" och lite geléaktig (inte menat som något negativt dock) och inte alls så rinnig som yoghurt eller fil. Smaken av skogsbär var tydlig, vilket var väldigt bra! Det var även små bärbitar i blandningen, vilket var positivt. Jag åt skogsbärsblandningen utan någonting till, vilket det funkade bra, men det blir ju mer matigt och lite roligare att lägga i lite müsli och/eller fruktbitar.



Yosa Skogsbär får klart godkänt och tillsammans med något gott tillbehör kan det bli ett riktigt bra mellanmål eller en härlig frukost. Däremot tycker jag att förpackningen gott kan göras om till 1-litersförpackning och/eller mindre "mellanmålsförpackningar".


Kommentarer
Postat av: Linn

Ja, förpackningen såg lite jobbig ut, avskyr när de använder sig av såna. Ja jag måste i alla fall ha någon form av müsli och flingor när jag käkar yoghurt eller fil. Tycker det är så trist utan tuggmotstånd! :P Har jag inget hemma så blir det istället REJÄLA bitar med frukt :)

2011-07-03 @ 21:27:42
URL: http://halsogladje.blogg.se/
Postat av: emelie

jag har smakat en sked av yosa och jag personligen, hatade denna produkt.

2011-07-04 @ 09:45:08
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: Helena

Gud vilket sammanträffande, för jag åt yosa skogsbär nu i hlegen jag också! håller med om att den var lite dalrig. eller "slemmig" :P haha men jag gillade den!

2011-07-04 @ 10:28:52
URL: http://matresan.blogg.se/
Postat av: Carita

Jag tycker att deras smoothies är goda men gillar inte riktigt konsistensen på deras yoghurt. Tycker också att det är konstigt att det endast är deras 400g förpackningar av yoghurt som har tillsatt kalcium, vilket gör att de andra inte är helt utbytbara mot de mjölkbaserade varianterna, om man tittar på näringsinnehållet :(

2011-07-04 @ 12:13:54
URL: http://minmatgladje.blogg.se/
Postat av: karin

Älskar deras produkter. Testa yosa med smak av tropiska frukter, den är underbar! :) Tycker konsistensen påminner om kräm :)

2011-07-05 @ 10:56:05
URL: http://raindance.blogg.se/
Postat av: Petra

De säljs som mindre förpackningar också! Satte preics i mig en som innehöll 125 gram, gissar att den är ungefär 1 dl. Perfekt mellanmål!

2011-07-17 @ 14:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback