Matexpert för Bolabbet

Byggföretaget JM driver just nu ett roligt projekt som de har döpt till Bolabbet.
Projektet går ut på att de vill undersöka hur det perfekta boendet för unga människor kan se ut. För att ta reda på det fick tre unga människor (18-25 år), den 28 maj i år, flytta in i en takvåning på 150 kvm i Uppsala.

De här personerna utför varje vecka olika uppdrag/utmaningar kopplade till boendesituationen, inom områdena livsstil, mat och inredning. Till varje område är en "expert" kopplad för att hjälpa deltagarna. Jag fick förfrågan om jag ville vara projektets matexpert, vilket jag tyckte lät kul och tackade ja till! 

Jag har hjälpt deltagarna med två olika uppdrag. Det första gick ut på att de skulle ha en midsommarfest och då hjälpte jag till genom att tipsa om vad de kunde laga för passande mat. Titta här och här för att se hur det gick för deltagarna!


Midsommarbuffé på Bolabbet


Det andra uppdraget jag hjälpte till med gick ut på att deltagarna skulle "låna" ihop en måltid. De skulle alltså laga en middag genom att knacka på hos grannarna och låna ihop till måltidens ingredienser. Jag tipsade om att de skulle laga en paj, eftersom det är en rätt som man kan variera väldigt mycket efter vilka ingredienser man har tillgång till.

Här lagar deltagarna den "lånade" pajen!


Jag tycker att Bolabbet är ett väldigt roligt initiativ och jag kan tänka mig att det blir vanligare och vanligare med såna här typer av experiment i framtiden. Det är även jättekul att få vara med på ett hörn som matexpert! Kolla in deltagaras blogg för att se vad de har för sig när de inte lagar mat!


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag är ett fan av bolabbet och tycker det är en rolig idé och nu fick jag även en perfekt matblogg att följa : )

2011-07-22 @ 11:08:21
Postat av: Fishis

Roligt och gott det ser ut!

Kram BLOGGFISKEN- fisk för fulla muggar :)

2011-07-22 @ 20:00:51
URL: http://bloggfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback