Kvällsmål

Fråga: Har du några bra tips på kvällsmål?

När jag hör ordet kvällsmål, tänker jag på någon lättare, enklare och mindre måltid. En liten måltid man kanske tar några timmar efter middag, för att man är lite hungrig, sugen eller har tränat. Mitt tips är att titta under kategorin Mellis. Där hittar man just enklare mål som jag kan tänka mig att många, precis som jag, tycker kan passa både som mellanmål och kvällsmål. Nu när jag tänker efter kanske jag ska byta namn på kategorin till Mellis/Kvällsmål, istället för bara Mellis.


Kommentarer
Postat av: anonym

När jag var sjuk i anorexia och hade ett matschema så kallade man alla småmål mellan de tre huvudmålen(frukost, lunch, middag) för mellis. Så det var förmiddagsmellis, eftermiddagsmellis och kvällsmellis. Så jag tycker inte ordet mellis bara hör ihop med eftermiddagen, utan alla småmål under dagen. Sen är de i och för sig olika stora, men det är ju bara att hitta det som passar bäst för en själv :)

2011-08-22 @ 09:13:08
Postat av: Sofie

Tack för svar, ska kolla under mellis :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback