Dagens middag


Ugnsgratinerade rotfrukter och champinjoner, Salsiccia, fetaost och surkål


Har ni ätit surkål? Jag tycker det är jättegott! Igår köpte jag 900 gram för bara 10 kronor på Coop! Surkål är helt enkelt vitkål som syrats med mjölksyra- bakterier. Det innehåller otroligt mycket nyttiga ämnen och bidrar till att sänka GI-värdet på måltiden. Surkål innehåller så kallade probiotiska bakterier som är väldigt bra för magen och stärker immunförsvaret. Själva syrningen bidrar också till att surkål är ett av väldigt få vegetabiliska livsmedel som innehåller vitamin B12. Det är också rikt på C-vitamin... Ja som ni ser så är det ett livsmedel med många fördelar. Dessutom är det som sagt väldigt gott!


Kommentarer
Postat av: Emelie

ja, surkål är gott faktiskt! borde äta det oftare

2010-09-26 @ 19:39:39
URL: http://matomspunnet.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag gillar med surkål, men har inte ätit det på jättelänge! Blev sugen nu :)

2010-09-27 @ 08:14:57
URL: http://bakut.blogg.se/
Postat av: Sörby

Gott och billigt med surkål.

2010-09-27 @ 09:12:31
Postat av: M

Hej!

Jag läser din blogg som är himla bra! Mår dock litet dåligt när det gäller träningen du skriver om - då jag har en ätstörning och triggas av att folk ens nämner att de tränar (så det är inte så konstigt). Jag känner sådan otrolig osäkerhet när det gäller träning.. hur ofta? Hur mycket? Vad träna? Hur mycket ska man äta i förhållande? Ska man äta mer om man ska träna? Hur mycket tränar man om man är en normalförbrukare? Är du en normal eller högförbrukare (med tanke på att du tränar så mycket). Jag promenerar ca 1 eller 1,5 timme om dagen - vilket är min totala vardagsmotion. Är det tillräckligt? Får ångestkänslor bara jag tänker på att jag borde borde borde träna mer. Speciellt eftersom jag rusar upp i vikt fast att jag äter regelbundet, varierat, järnrikt och genomtuggat enligt Giselas mattillåtet. Hatar att alla säger olika också.. kan inte alla dietister bara enas om ett bra sätt att äta på?? Kram, tack för bra blogg.

2010-09-27 @ 21:36:21
URL: http://ljusgestalt.blogg.se/
Postat av: Visan

Ja surkål är jättegott, hade en period där jag åt det jämt, diekt ur burken :P

2010-09-28 @ 09:38:56
URL: http://visansgoda.blogg.se/
Postat av: ilhana

gott

2010-09-28 @ 11:50:54
URL: http://sorandom.org/
Postat av: Anna

Jag var på Coop igår och fick syn på samma surkål, så kunde inte låta bli att köpa. Tack för tipset! :)

2010-09-28 @ 17:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback