Korvgryta med cappelli


Korvgrytan innehåller falukorv, krossade tomater, matlagningsgrädde, tomatpuré, mjölk, stark ajvar relish, gröna oliver, morotsbitar, gul lök, vitlök och diverse kryddor.


Kungsörnen har en pastasort som heter Cappelli, med dinkel och fullkorn. Det här var första gången jag testade den. Vad jag kunde känna så skiljde sig smaken inte speciellt mycket från vanlig fullkornspasta. Så här skriver Kungsörnen själva om pastan: "Cappelli Fullkorn Dinkel är nyckelhålsmärkt och rik på kostfiber, samtidigt som dinkel innehåller något högre halter av protein, B-vitamin och mineralämnen än det vanliga vetet... Förutom att Kungsörnen Capelli Fullkorn Dinkel får din mage att må bra, ger fiberna dig en större mättnadskänsla. GI-experter talar ofta väl om dinkel och Cappelli Fullkorn Dinkel har ett testat och bevisat lågt glykemiskt index (GI)".


Kommentarer
Postat av: Lollo

Den pastan har jag och mamma kört med i flera år, den är jättegod, men det är lite trist att dom bara har en enda sorts dinkelpasta :/

2010-10-20 @ 11:19:48
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/
Postat av: Carolina

Hihi, jag tänkr alltid att den där pastan är bläckfisk på något vis, haha, påminner om det i formen ;)

2010-10-20 @ 11:53:21
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Åh vilken toppen blog du har!!! Ska testa att baka ett av dina bröd nu ;)

2010-10-20 @ 12:31:04
URL: http://www.metrobloggen.se/Rebeccastraning
Postat av: s

Det står om dig i Solo, har du sett det? :)

2010-10-20 @ 18:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback