Frukost med brödtest

Precis som några andra matbloggare är jag med i Pågens Brödpanel och testar och provsmakar de nya brödsorter som Pågen lanserar. De har nyligen lanserat 3 stycken nya bröd, varav ett heter Prima Danskt Rågbröd, som jag provade idag till frukosten.

Brödet innehåller bland annat halvgrovt rågmjöl, surdeg på råg, solrosfrön, linfrön, rågkärnor och fullkornsrågmjöl. Jag har faktiskt saknat ett riktigt grovt bröd som samtidigt är saftigt och smakar gott. Jag tycker faktiskt att det här brödet uppfyller de kraven! Det är riktigt saftigt och smular inte alls. Det känns väldigt grovt och ger ett lagom tuggmotstånd. Jag blev riktigt nöjd med det här brödet och kan mycket väl tänka mig att köpa det i fortsättningen.



Jag hade kokt ägg, kaviar och svartpeppar på mackan


Frukosten idag blev en äggmacka och filmjölk med RågFras, apelsinbitar, hela och krossade infrön och kanel



Kommentarer
Postat av: Lollo

GUUUD vad jag skanar att kunna äta ägg! Det är så galet gott med äggmacka.



Trevlig helg! :)

2010-10-16 @ 14:38:31
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/
Postat av: MATBLOGGEN



Så gott med äggmacka och kaviar , MUMS ! :)

Postat av: Martina

Det brödet såg ju riktigt mumsigt ut!:)

2010-10-17 @ 13:16:06
URL: http://mistermartina.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag fick också bröd, men till uppsala och min syster fick inte hämta dem, så nu ligger de där på posten o möglar... onödigt lixom.

2010-10-20 @ 17:25:00
URL: http://matresan.blogg.se/
Postat av: Tove

Bara funderar på den lilla mängd Råg Fras du har i din fil.. Varför så lite? Känns som att den största delen av tallriken består av fil, det blir i alla fall inte jag mätt på. :-)

Det är du som är experten, svara gärna i ett mejl. Vill bli bättre på det här med mat, speciellt frukosten, som jag tycker kan bli lite tråkig ibland..

2010-10-30 @ 22:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback