Fisksoppa


Igår lagade jag den här fisksoppan som jag har publicerat här på bloggen tidigare. Jag kan verkligen rekommendera den. Jättegod! :)


Ingredienser
300 gram tärnad fisk (jag använde sej)
250 gram valfria grönsaker (jag använde frysta blandade grönsaker. Broccoli, morötter och sockerärtor)
En burk kokosmjölk
2 tsk curry
1 tsk salt
1 tärning grönsaksbuljong

Gör så här
Koka upp kokosmjölken. Häll ner buljong och kryddor, rör om ordentligt. Lägg ner den tärnade fisken och grönsakerna. Småkoka i ca 10-15 minuter tills fisken vit rakt igenom.


Kommentarer
Postat av: Visan

Har länge tänkt göra fisksoppa, det blir nog något liknande för de va goda ingredienser! :)

2010-11-04 @ 09:02:33
URL: http://visansgoda.blogg.se/
Postat av: Lojsan

Låter supergott, verkligen enkelt! Vad du är duktig :)

2010-11-04 @ 10:02:53
Postat av: MATBLOGGEN





Låter gott med fisksoppa! :)

Här hemma har det bakats chokladbiskvier idag!

Gott!! :)



Trevlig Helg.



/ Jenny

Postat av: Sofie

Hej! Jag har följt din blogg ett tag och tycker du skrivet mycket intressanta och bra inlägg. Jag är riktigt intresserad av att börja plugga till dietist men vet inte hur jag ska gå tillväga? Vad är intagningspoängen? Det är rätt höga krav va? Vore så kul att få ett svar och lite tips på hur jag bör göra. Tack på förhand :)

2010-11-04 @ 20:45:01
Postat av: Tara

Jag åt också fisksoppa, fast idag inte igår! :D

2010-11-04 @ 21:05:33
URL: http://tortelina.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej, eftersom jag älskar fisk får jag allt ta och testa denna någon dag :)har lagt märke till att du inte alltid skriver ut till hur många personer recepten är beräknade till, så det efterlyser jag! Fortsätt med din fantastiska blogg! :)

2010-11-05 @ 11:58:05
Postat av: nathallie

gud så god den var! tack för receptet!

2010-11-11 @ 17:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback