Påläggstips

Man fastnar lätt i gamla vanor när det gäller pålägg.
Här kommer lite tips på hur man kan variera sig! =)


♥ Avokadoröra: Mosa samman avokado och keso. Bre röran på mackan, lägg på några paprikaskivor och strö över lite citronpeppar!
♥ Äggmacka


     
Philadelphiaost, röd paprika, avokado och krasse
♥ Keso, tomatskivor och citronpeppar

             
♥ Skinka, tomat och avokado
♥ Ett mer matigt pålägg i form av pastrami, toppat med lättkesella som jag blandade med finhackat äpple





♥ Skinka, avokado, tomat och citronpeppar
♥ Philadelphiaost och krasse

Kommentarer
Postat av: Christian

Du tycker att man ska använda citronpeppar, det innehåller ju E621 och då undrar jag varför du tycker det är bättre än att använda färskmalen svartpeppar och droppa lite färsk citron över? Kräver maten att man använder en smakförstärkare eller kan man använda färska smaker istället?

2010-03-05 @ 17:50:07
Postat av: Filibabba

Christian - Jag tycker om citronpeppar och tror inte att min kropp tar skada av att det innehåller ett E-nummer. Men att använda färskmalen svartpeppar och färsk citron låter ju också gott! =)

2010-03-05 @ 20:32:40
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Fröken Wrede

Den där avokadoröran såg inte så tokig ut! :)

2010-03-06 @ 10:24:42
URL: http://bavarde.blogg.se/quickfix

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback