Frukostanalys...


Fiberhavregrynsgröt med linfrön. Toppad med ananas, mandarin, äpple och sötmandel.


Jag hade 2 dl lättmjölk på gröten

NÄRINGSBERÄKNING

Den här portionen (inklusive 2 dl mjölk på gröten) innehåller...
360 kcal
16,8 gram protein
10,6 gram fett
48,6 gram kolhydrater

Fördelning av energigivarna:
19 E% protein
26 E% fett
55 E% kolhydrater

(E% = Energiprocent)

Den här frukosten ger mig ungefär...
15% av mitt dagliga energibehov
11% av mitt dagliga D-vitaminbehov
33% av mitt dagliga C-vitaminbehov
41% av mitt dagliga kalciumbehov
24% av mitt dagliga järnbehov
30% av mitt dagliga fiberbehov

Fettets andel av den totala energin:
4,3 E% mättat fett
9,8 E% enkelomättat fett
10 E% fleromättat fett

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad kul det är att se när du näringsberäknat en portion sådär. Det borde man göra ofta, är ju roligt att se. Vi ses ikväll! kram

2010-01-15 @ 12:25:00
URL: http://matresan.blogg.se/
Postat av: Sofie Mumsfillibaba

Intressant!! Jag äter fiberhavregrynsgröt varje morgon med frukt och nötter på och linfrö i. 15% av det dagliga energibehovet till frukost borde väl va ok?! Känner att jag blir mätt av denna portionen och ibland för mätt. Hur bör fördelningen se ut över dagens energiintag?!

2010-01-19 @ 10:33:12
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback