Gröt!

       

Jag tänkte slå ett slag för gröten! =) Det är verkligen en bra maträtt tycker jag - gott, mättande, snabblagat, nyttigt, billigt, variationsrikt...För mig är det den perfekta frukosten! Idag fick jag hem Lilla Grötboken som jag beställde från Uppladdningens hemsida, så nu har jag blivit sugen på att testa lite nya grötsorter! =)

För ett tag sen så publicerade jag ett inlägg där jag hade räknat ut vad 1 portion gröt kostar. Jag kom fram till att en portion med bara gröt kostar 60 öre och en portion gröt med mjölk kostar ca 1 krona och 40 öre. Riktigt billigt alltså!



Från Lilla Grötboken


Kommentarer
Postat av: Gabriella

jag tycker inte det är så mättande som alla påstår, jag blir snabbt hungrig efter 2 timmar igen. Man äter ju något som ser ut som magen redan arbetat med! så jag äter alltid nån macka till, men jag brukar bara ha det på helgen, bara för det är gott!

2010-02-01 @ 20:35:42
Postat av: Ida

åh den boken skulle jag vilja ha! älskar gröt!

2010-02-01 @ 20:50:50
Postat av: Kryddburken

Jag håller fullständigt med dig! Gröt här hemma går lika bra till frukost, eller en snabb lunch eller som kvällsmiddag med smörgås till! Gröt är smidigt, går snabbt och är GOTT!! :)

2010-02-01 @ 21:52:46
URL: http://kryddburken.se
Postat av: Helena

Åh vad kul med lite olika grötsorter och förslag. Äter gröt 5 frukostar i veckan, men kör alltid samma recept och tillbehör. Vore kul att experimentera lite, men att fortfarande hålla kostnaden nere.

2010-02-01 @ 21:53:57
URL: http://matresan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åh jag önskar att jag tyckte om annan gröt än risgrynsgröt! Är ju så nyttigt!

2010-02-01 @ 22:52:41
URL: http://zawilca.blogg.se/
Postat av: Mirran

När jag var liten gillade jag kall havregrynsgröt som var en dag gammal...

2010-02-02 @ 08:10:38
Postat av: Sandie!

Oj så billigt det är. Synd ja inte gillar havregrynsgröt=( men jag äter naturellyoghurt med havregryn ovanpå! det är iaf också nyttigt :)

2010-02-02 @ 10:09:20
URL: http://originellt.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag älskar gröt! Äter du aldrig någon smörgås till?

2010-02-02 @ 14:02:48
Postat av: åsa

Jag gillar också gröt, det är fantastisk mat - skulle faktiskt kunna leva på det enbart om jag var tvungen att välja något, en gammal favorit är rågmjölsgröt! Det finns en annan grötbok också som jag gärna vill tipsa om, den heter just "Grötboken" och finns att köpa på Frälsningsarméns hemsida vanligtvis fast nyss när jag kollade där var den tillfälligt slut, men den lär väl komma igen, den är faktiskt jättebra tycker jag som är en grötälskare!

2010-02-02 @ 16:26:29
Postat av: Sofie / Mumsfillibaba

Å....jag älskar gröt! Får nog kolla efter den boken! Du måste testa bovetegröt på helt bovete. Så gott och väldigt mättande!



Även om gröt är billig så måste jag berätta att jag inte kunde med att slänga en hel portion som jag kokade i morse. Upptäckte att jag inte hade någon mjölk och kände att yoghurt inte var något alternativ, så jag la gröten i en burk och ska äta den imorrn istället. Stekt?:) Åt bara yoghurt istället.



Äter annars alltid en portion fiberhavregrynsgröt på morgonen med linfrö, kanel, russin, valnötte, en halv skivad banan och mjölk. Löv it!! Året om!!

2010-02-02 @ 21:58:43
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Emelie

Skulle du inte kunna räkna ut vad en "vanlig" frukost kostar så man kan jämföra? :)

.. Exempelvis en macka med smörgps och yoghurt därtill!

2010-02-02 @ 22:27:13
Postat av: Filibabba

Emelie - Bra idé, det kan jag fixa! =)

2010-02-03 @ 08:25:36
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Jenna

Hurra för gröten helt klart! Älskar oxå gröt och skulle aldrig överleva mina dagar utan favoritfrukosten :D Låter kul med mer grötidéer! Jag ska spana in den där boken :)

2010-02-03 @ 13:07:35
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback