Frukost Dag 2


Tonfiskomelett

Ingredienser till en tonfiskomelett
2 ägg
En halv burk tonfisk
En skvätt mjölk
Salt och peppar

Gör så här
Blanda alla ingredienser. Värm lite matfett i en stekpanna och stek omeletten, några minuter på varje sida.


Omdöme
Tonfiskomeletten blev god, men jag blev inte mätt på den. Jag var tvungen att äta två knäckemackor också. Jag tycker också att det känns väl "matigt" att äta en omelett till frukost. Kanske kan det i och för sig passa bra på helgen tillsammans med till exempel en fruktsallad.


Kommentarer
Postat av: Moa

jag tycker omelett är en riktig bra frukost!! =) brukar bli rätt så mätt på det faktiskt!

2010-12-14 @ 19:09:10
Postat av: susannah

vilken rolig idé att prova olika frukostar. detta ska jag följa minsann! :)

2010-12-14 @ 20:14:35
URL: http://livetscharm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback