Ett steg närmare målet

Nu har min sista termin på dietistprogrammet dragit igång och idag var första dagen på praktiken! Under nio veckor framöver ska jag praktisera hos fyra olika dietister i och runt om Uppsala. Mitt första intryck är att det kommer bli väldigt spännande. Det ska bli kul att få använda sina teoretiska kunskaper ute i verkligeheten med riktiga patienter.

Det känns lite konstigt att veta att jag kommer vara färdig dietist om några månader... På ett sätt ska det bli skönt att vara färdigutbildad. Samtidigt gillar jag att plugga och jag älskar studentlivet, så det kommer kännas lite trist också. Men jag ska försöka ta vara på den här sista terminen, både när det gäller de två kurserna vi ska läsa och när det gäller studentlivet! :)
  


Kommentarer
Postat av: Anja

Så härligt att du blir färdig till våren! :) Jag plockar ju ut min lärarexamen då - men fortsätter ett år till med kemin för att plocka ut en magister i kemi.. Jag undrar vad Ingemar skulle säga om det... Jag och en magister i kemi!! ;D ;D Kram!

2010-09-01 @ 08:45:25
URL: http://pandii.blogg.se/
Postat av: Helena

Det är så sorgligt att jag inte kan vara uppe hos er och göra det mesta av studentlivet :/ Lova mig att vi tar igen det under nov o dec! kramar

2010-09-01 @ 16:06:04
URL: http://matresan.blogg.se/
Postat av: Matilda

Vilka underbar bilder! Du kommer bli en grym dietist. Här sprutar det av inspiration, härligt! Har du några bra vegetariska recept?

2010-09-02 @ 09:33:28
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: Linda

Det verkar vara en kul utbildning det där. blir lite sugen på att börja plugga till dietist faktiskt!"

2010-09-02 @ 21:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback