Dagens lunch


Köttfärs- och bönröra serverad med bulgur och gurkbitar

Trots att bra livsmedel är något jag prioriterar att köpa, så är det viktigt för mig att maten jag lagar är relativt billig. Ett exempel på hur man kan göra sin mat billigare är att dryga ut lite dyrare proteinkällor (till exempel köttfärs) med billigare (till exempel bönor). Det har jag gjort i den här rätten och gör i princip alltid när jag lagar köttfärssås. Genom att blanda i massa goda ingredienser som kidneybönor, cannellinibönor, vita bönor, majs och champinjoner, så kunde jag fylla väldigt många matlådor, trots att jag använde en relativt liten mängd köttfärs. Det blir billigare, och enligt mig också godare! =)


Kommentarer
Postat av: Mona

Hejsan!



vår lärare sa till oss att vi skulle börja tänka på några proektarbeten till 3:an. Jag vill verkligen läsa vidare till dietist sedan och jag tycker för övrigt ätemycket om din blogg! Men jag undrar om du skulle kunna säga några arbeten/projekt som ni har gjort (eller folk som du vet), för att ge lite inspiration. Det är så vanligt att välja "kost och träning". jag vill ha ngt mer specifikt men kan inte riktigt sätta fingret på det. SÅ jag undrar vad ni har gjort för projekt nu på högskolan? :)



MVH

Mona

2010-04-15 @ 19:33:42
Postat av: Maja

Hej!

jag studerar sista året på gymnasiet nu och funderar på att läsa vidare till dietist men jag undrar om man bara kan söka dietistutbildningen i göteborg till hösten, varken umeå eller uppsala verka ha den till hösten.

2010-04-15 @ 19:57:53
Postat av: Suzette

gott det såg ut :) Kanske man får göra en dag!

2010-04-15 @ 20:46:47
URL: http://suzette.blogg.se/
Postat av: Filibabba

Mona - Vad kul att du gillar bloggen och att du också vill bli dietist! =) Tyvärr förstår jag inte riktigt vad du undrar... Menar du vad som skiljer dietistutbildningen från andra "hälsoutbildningar", eller hur tänker du? Du frågar vad vi har gjort för projekt.. Vi jobbar inte direkt med projekt, utan läser olika kurser och har sedan tenta på det vi har läst. Men förklara gärna närmare vad du undrar så ska jag försöka svara! :D



Maja - Det stämmer. I Göteborg början man plugga på dietistprogrammet på höstterminen och i Uppsala och Umeå börjar man på vårterminen.

2010-04-15 @ 21:15:09
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Mirran

Nu har jag satt på sommardäcken på bilen och då skulle det vara gott med en sån lunch.

2010-04-16 @ 09:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback