En fiberrik frukost!


Gröt gjord på fiberhavregryn, kruskakli, krossade linfrön, solroskärnor och ca 1 tsk kanel. Jag åt gröten med kiwi, banan och mjölk. En bra start på dagen! =)

   





Kruskakli är extra grovt vetekli, framställt av vetekornets skalskikt. Detta består till stor del av cellulosa och andra vattenupptagande kolhydrater, sk kostfibrer, som kroppen inte kan tillgodogöra sig. Trots att de inte är smältbara spelar de ändå en stor roll i kosten. De hjälper bland annat till att hålla tarmverksamheten igång och påverkar näringsupptaget. -Från AXA:s hemsida.

Kommentarer
Postat av: mirran

En sån frukost håller väl magen igång.

2009-09-11 @ 08:51:28
Postat av: Jenna

Trots att halva skafferiet redan har tagits över av diverse gryn så blev jag sugen på att köpa kruskakli oxå.. :) Det borde vara bra att baka bröd med oxå va?



Jo jag måste bara sätta mig och faktiskt repetera kemin. Har fortfarande inte riktigt kommit igång med pluggandet. Förvisso är det mycket föreläsningar men det är verkligen hög tid att faktiskt börja repetera och lära sig allt oxå :)

2009-09-11 @ 08:55:11
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback