teprovning!


Mighty Leaf har kommit med två nya teer som jag har testat; Spirulina Stamina och Sanctuary.

Spirulina Stamina innehåller örter, nypon, kanel, svartvinbärsblad, fjärilsranksbär, blad av björnbär, grön yerba-maté och spirulina. Innehåller koffein i små mängder. 100 gram Spirulina Stamina kostar 70 kr.

Smaken tycker jag var helt okej. De smaker jag tydligast kunde urskilja var främst nypon, men även kanel och svartvinbärsblad. Smakerna går bra ihop och det blir en helt okej helhetskänsla. Dock tycker jag att det var på gränsen till att smaka för "surt", vilket jag tror beror på nyponsmaken.

                                             

Sanctuary är ett koffeinfritt te som innehåller läkeörten verbena, citronmeliss, kattmynta kombinerat med havtorn, lakrits och lavendel. 100 gram Sanctuary kostar 70 kr.

Sanctuary har kraftig smak av främst lakrits, men även av lavendel. Trots att jag tycker om lakrits så tycker jag att Sanctuary hade en för kraftig lakritssmak. Det var svårt att dricka mer än några klunkar.


HÄR kan du beställa dessa, och många fler, teer!


Kommentarer
Postat av: mirran

Det var ett dyrt te.

2009-10-19 @ 10:47:54
Postat av: Millan

GRATISPROVER?! Öhh!!! :P Nä, jag ska sluta. Lakritsen lät gog :) Kram på dig.

2009-10-20 @ 02:30:51
Postat av: Millan

God ska det ju självklart stå! :P

2009-10-20 @ 02:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback