Träning

Jag älskar att träna! Att få röra kroppen till musik, ta ut sig fullständigt, bli svettig, röd i ansiktet... Det är bland det bästa som finns! :D Träning för mig är som en slags meditation. Jag går liksom upp i musiken och fokuserar helt på nuet. Att träning dessutom leder till att man blir stark, pigg, frisk och så vidare är ju en jättebra bonus! ;)

Så här löd min hyllning till träning när jag för något år sedan deltod i, och faktiskt vann (!), en tävling hos Therese på hennes blogg Spark i baken.

”Det är enkelt; träning är så fruktanvärt roligt! När man sitter genomblöt av svett på spinningcykeln och känner att man blir ett med den pumpande musiken. När man dansar till världens bästa låt och känner att man är helt slut, men ändå kan fortstätta och fortsätta bara för att det är så roligt. När man glömmer tid och rum och går upp helt i rörelserna. När man glömmer att man har tenta dagen efter och vet att det var något innan passet som gjorde en lite nere, men man vet inte längre vad det var. När man går ut från salen, illröd i ansiktet och har den fulaste frisyren, men med världens bästa känsla i kroppen.. DÅ! Då, vet man att man LEVER!! Det är dessa känslor som motiverar mig och som gör att jag har svåååårt att hålla mig borta från träningen, hur mycket jag än vet att jag borde plugga eller göra nåt annat!”



Denna vecka har mitt träningsschema sett ut så här: (bortsett från vardagsmotion i form av till exempel cykelåkande och promenader)

• Måndag - Bräda
• Tisdag - Spinning
• Onsdag - Vila
• Torsdag - Vila
• Fredag - Spinning
• Lördag- Intensivjympa
• Söndag - Medeljympa

Tidigare har jag gått ganska mycket på yoga och bodybalance, vilket jag tycker jättemycket om. Det känns skönt att balansera upp den lite tyngre träningen med något lugnare. Tyvärr så är inte utbudet av såna här typer av pass så stort där jag tränar just nu.

HUR TRÄNAR DU?

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag VILL VILL VILL!! Hela kroppen skriker efter träning, att få svettas på intensiv kondition/styrka i grupp är det bästa jag vet! Men, tiden räcker ju inte till! Jag åker hemifrån 06.20 och kommer hem 17.40. Men jag vill... Det är superbra att de orndar lunchpass i skolan på lunchen så att jag får svettas lite då i alla fall, annars hade jag haft så mycket spring i benen så att jag inte skulle veta vart jag skulle ta vägen! Tack för kommentaren om tårtan!! :)

2009-11-01 @ 17:56:27
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: D E L L A

sv; Ja! Alla skulle finnas hemma just nu om jag fick bestämma :p

Allt bra?

2009-11-01 @ 18:07:20
URL: http://dellas.blogg.se/
Postat av: Eva-Stina

Träning är det bästa! Jag skulle må riktigt dåligt om jag inte tränade. Just nu ser mina träningsdagar ut så här:

Måndag - Bodypump

Tisdag - Vila (jobbar)

Onsdag - Vila (jobbar)

Torsdag - Bodycombat

Fredag - Bodypump

Lördag - Jogging utomhus + core control

Söndag - Bodycombat



Sen tar jag de chanser jag får till vardagsmotion. Älskar att hålla igång! :-) Har du provat bodycombat nån gång? Om du har möjlighet, ge det en chans, det är skitkul!

2009-11-01 @ 19:50:03
URL: http://finnsdetmer.wordpress.com
Postat av: bakmammorna

vad härligt och motiverande inlägg!! jag tränar alldeles för lite men försöker med friskis någon/några gånger i veckan och så mycket vardagsmotion och aktiv lek med barnen som möjligt :-)

2009-11-01 @ 21:34:31
URL: http://www.bakmammorna.blogspot.com
Postat av: Annica

Ja, det är livmaken, börjar inbilla mig att jag har koll nu efter gårdagens plugg, men det är ju en hel del att ha koll på så det blir nog hårt idag!



Jag älskar också träning, och hårt ska det vara! Man ska krypa ut från träningen! Jag brukar köra kondition en halvtimme, sedan styrka, eller så kör jag bodypump. Älskar kickboxning men har ingen att träna med så det ligger på is.

2009-11-02 @ 08:13:06
URL: http://langvalls.blogg.se/
Postat av: Eva-Stina

Jaså, vad pluggade du här? Jo, Iksu är det bästa stället, skulle aldrig klara mig utan det stället nu. Det jobbiga är ju att jag vet att jag kommer flytta härifrån snart och vem vet om det går att hitta nåt som kommer upp i samma nivå..! Var bor du nu förresten?

2009-11-02 @ 10:16:06
URL: http://finnsdetmer.wordpress.com
Postat av: Eva-Stina

Åh, jag ville söka till dietistprogrammet också, men jag tror det var pga betygen jag inte kunde. Gastronomiprogrammet har dock varit helt underbart roligt och givande och det känns som jag ger mig in i en bransch jag kommer trivas bra med. Ja, huvudsaken man har någonstans att träna så är ju det bra! :-) Hur kommer det sig att du bytte till Uppsala?

2009-11-02 @ 15:17:50
URL: http://finnsdetmer.wordpress.com
Postat av: Emelie

Jag önskar dygnet hade fler timmar...

Jag springer två eller tre gånger i veckan 6-10 kilometer/gång lite drygt.

Önskar att jag hade tid att gå på friskis &Svettis också, älskar den typen av träning när man tränar hela kroppen, löpningen är skön på sitt sätt fast det sliter mycket på kroppen tycker jag.

önskar också att jag hade tid till lite styrketräning men drömma och längta kan man ju :-D.

Jag jobbar heltid och med dagishämtningar och att vara själv om kvällarna varannan vecka när mannen jobbar kvällen gör att jag inte får ihop det :-D.

väldigt inspirerande blogg, sllt ser så smarrigt ut!

Kram!

2009-11-02 @ 19:40:09
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag tränar medeljympa, core och bosu på Friskis&Svettis. Joggar några gånger i veckan också. :-)

2009-11-12 @ 20:47:13
URL: http://myengla.blogg.se/
Postat av: Linn 13 år

Jag tränar tre timmar i veckan på friskis och svettis i södertälje!

Hinner och orkar inte mer :(

2009-11-14 @ 17:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback