Redovisning och fika

Ikväll hade jag några kompisar på besök. Egentligen hade jag tänkt baka något, men efter en dag i skolan med matlagning och redovisning så orkade jag inte det. Istället blev det frukttallrikar, pepparkakor och te. Ganska gott det också! =)


Plommon, apelsinbåtar, blodapelsinbåtar, äppelskivor och honungsmelon

Vi hade som sagt redovisning i skolan. Alla grupper hade fått en patient (påhittad såklart) som hade någon typ av sjukdom eller problem. Uppgiften gick ut på att man skulle komponera ihop en dagsmatsedel för patienten och sedan laga maten och visa för resten av klassen. Jag och Marie hade patienten Abdullah som bland annat är muslim, väldigt kräsen med maten och som har sviktande längd- och viktkurva. Det var en intressant uppgift och väldigt kul att se vad de andra grupperna hade lagat för mat till sina patienter! =)


Kommentarer
Postat av: Drusko

Honung på pepparkakorna är jättegott.

2009-11-27 @ 07:59:03
Postat av: Daniel

hmmm bjud mej!!

2009-11-27 @ 10:53:43
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback