Goda drycker!


Jag har varit lite nyfiken på dessa drycker från Vitamin Well och nu har jag äntligen testat 4 av dem;

Vitamin Well's Care: Zink, vitamin B12, vitamin C, vitamin E, folsyra, biotin, lutein, fläderbärsextrakt, granatäppleextrakt.
Vitamin Well's Defence: Zink, vitamin C, vitamin E, folsyra, fläderbärsextrakt, grönt te-extrakt.
Vitamin Well's Focus: Vitamin C, niacin, pantotensyra, vitamin B12, magnesium, koffein, L-theanin.
Vitamin Well's Everyday: Niacin, pantotensyra, vitamin B12, vitamin C, vitamin E, folsyra, biotin, magnesium, zink, selen.
De har även en femte dryck: Vitamin Well's Recovery, som bland annat innehåller L-karnitin.

När det gäller smaken tycker jag bäst om Vitamin Well's Defence som har en god smak av fläder.

Generellt har jag den åsikten att det allra bästa sättet att få i sig de vitaminer och näringsämnen som vi behöver, är genom att äta riktig mat. Om man inte äter en extrem vegetarisk kost eller har någon typ av tarmsjukdom, så bör det inte vara några problem att få i sig alla näringsämnen som vi behöver... MEN, vissa har av olika anledningar svårt att äta en varierad och väl sammansatt kost, och för såna personer kan det vara bra att få i sig vissa ämnen på annat sätt. Drycker som dessa kan kanske vara bra för såna personer och för människor som är lite osäkra på om de verkligen får i sig allt de behöver. Men i längden skulle jag nog rekommendera dessa personer att ta tillskott i tablettform, vilket är ett mycket billigare alternativ!

Vitamin Well framhäver dock att dryckerna endast är ett komplement till bra och allsidig kost. Och om man tycker om att köpa drycker som läsk, juicer, smoothies och liknande som ofta innehåller väldigt mycket socker, så tycker jag absolut att Vitamin Well's drycker ett mycket bättre alternativ. De är goda, innehåller inte lika mycket socker, men däremot mycket nyttiga näringsämnen! Om man snabbt behöver bli lite pigg och inte vill dricka kaffe, te eller coca cola, kan Vitamin Well's Focus kanske vara ett bra alternativ, då den innehåller koffein.


Kommentarer
Postat av: Anonym

vart någonstans kan man köpa dem?

2009-03-28 @ 22:59:31
Postat av: Susan

finns dem i vanliga mataffärer kanske?

2009-03-28 @ 23:01:04
URL: http://suusan.blogg.se/
Postat av: Mikkis

Svar: Eller hur! Och det SMAKAR tillochmed påsk (enligt mig) De där dryckern tycker jag är väldigt goda. Att ha ist för t.ex. läskdryck :) Brukar ta en sån och en påse minimorötter med mig till bio :)

2009-03-29 @ 01:01:08
URL: http://mikkilicious.blogg.se/
Postat av: linn

det känns som att det är dags att jag också ska testa dessa drycker nu.

Ha en fin vecka! /L

2009-03-30 @ 08:02:09
URL: http://www.metrobloggen.se/henriksdotter
Postat av: nisse

Bra text om vitamindryckerna.

2009-03-30 @ 11:48:56
Postat av: Millan

Fick du varuprover eller var det ett eget initiativ elina? :P

2009-04-01 @ 15:26:53
Postat av: Filibabba

camilla, jag fick varuprover! :D

2009-04-01 @ 19:38:52
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Millan

Wohoo! Gratis e gott! :P

2009-04-05 @ 15:59:27
Postat av: T

Men vitamin wells innehåller nästan lika mycket socker som cola. Så det är inte så nyttigt som du får det att framstå :/

2010-02-07 @ 23:14:30
Postat av: Stefan

Vitaminer köper man väl bäst på apotek, eller hur?

2011-01-19 @ 20:21:04
URL: http://onlineapoteket.net/apoteksvaror/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback