Jättegod kycklinggryta!


Detta recept har jag hittat hos Kryddburken. Jag tyckte det verkade gott, och det var det också! Rekommenderas verkligen! Snabbt och enkelt att laga också! :D

Ingredienser till ca 4 portioner:
- 2 kycklingfileér
- 1 vitlöksklyfta
- 1 dl vatten
- 2 msk japansk soja (jag använde kinesisk)
- 1 msk tomatpuré
- 1 msk dijonsenap (jag använde vanlig senap)
- 2 dl grädde (valfri fetthalt)
- Salt & peppar (personligen tycker jag inte att man behöver krydda, eftersom sojan är ganska salt i sig och de andra ingredienserna tillför mycket smak)

Gör så här:
Skär kycklingfileérna i mindre bitar. Fräs på i stekpanna på hög värme tills de fått fin färg. Tillsätt en finhackad vitlöksklyfta. Slå på vattnet. Tillsätt soja, tomatpuré, senap och grädden. Låt allt koka ihop ca 5 min. Smaka eventuellt  av med salt & peppar.

Kommentarer
Postat av: Helena

Verkar jättegott! Skulle vilja laga lite mer mat med senap i framöver :)

2009-08-02 @ 15:00:18
URL: http://matresan.blogg.se/
Postat av: Gabriella

testade detta, fast endast 3/4 msk soja, 1/3 msk senap men det blev faktiskt lite för starkt för min smak, inte så gott. Jag brukar göra en annan liknande variant:



kycklingfilé i bitar

½ msk soja

1 hönsbuljongtärning

1/4 msk svartpeppar

2,5 dl lätt matlagningsgrädde

ev. paprika eller champinjoner



mycket godare :)

2009-08-07 @ 09:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback