Filibabba testar!

image342

FRIGGS har börjat sälja "Multikakor". De innehåller frön och flera nyttiga sädesslag. De är även nyckelhålsmärkta, vilket betyder att de innehåller mycket fibrer och och har låg salthalt. Det finns två olika sorter: 
Multikakor med majs, dinkel, sesamfrön, linfrön, hirs och råris
Multikakor med majs, dinkel, havrekli, quinoa, hirs och råris (Se bilden ovan!)

En förpackning innehåller 20 st multikakor och kostar 19,90 kronor.

Jag har testat den sistnämnda, med bl a havrekli och quinoa, som ni ser på bilden. De smakade i princip ingenting. För att det ska smaka något måste man ha pålägg på dom. Men samtidigt är de lagom stora om man är lite småhungrig, konsistensen är lagom knaprig och de mättar ganska bra. Dessutom, och kanske viktigast av allt, så innehåller de ju mycket nyttigheter! Men trots allt tror jag inte att jag kommer köpa dom igen, eftersom att de var så smaklösa. Men det skadar ju inte att prova...



image343   image344

    


Kommentarer
Postat av: jessica

ja det är ju inte så kul att behöva lassa på lite pålägg (eller salt) för att dom överhuvudtaget ska smaka något!

2007-08-21 @ 18:42:43
Postat av: s

de ser goda ut! synd att de inte var det, har också smakat dem :/.

2007-08-21 @ 21:41:35
URL: http://dagensmat.blogg.se
Postat av: Emma

har tänkt köpa den..gott med smör på tycker jag:)

2007-08-22 @ 13:17:43
URL: http://blogg.aftonbladet.se/9161
Postat av: Maja

Jag hade tänkt testa dessa, men smakar dem ingenting kanske det inte är värt det..?

2007-08-23 @ 09:53:57
URL: http://matgladje.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback